مسمومیت‌های الکلی به استان گیلان هم رسید

فرمانده انتظامی بندرانزلی از مسمومیت چهار مسافر بر اثر مصرف مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد

حال عمومی مسموم‌شدگان مساعد است و آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدندــ نامه نیوز

موج مسمومیت‌های الکلی در ایران به استان گیلان رسید.

سید مهدی نجفی‌پور، فرمانده انتظامی بندرانزلی، از مسمومیت چهار مسافر در این شهرستان بر اثر مصرف مشروبات الکلی و دستگیری دو نفر از عاملان این حادثه خبر داد.

نجفی‌پور به خبرگزاری پلیس گفت: «در پی تماس اورژانس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انتقال چهار نفر مسموم به بیمارستان، ماموران انتظامی بلافاصله به محل موردنظر اعزام شدند.» به گفته او، با تحقیقات صورت‌گرفته از چهار مسافر مسموم‌شده با الکل، شناسایی و دستگیری عاملان مسمومیت در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار نفر از متهمان این پرونده شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی در توضیحات خود افزود که در این خصوص یک مرد ۴۷ ساله و یک زن ۴۴ ساله که این مشروبات الکلی را تهیه و توزیع کرده بودند، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند. او اعلام کرد که در جریان بازداشت این افراد، شش هزار و ۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز و ۴۶۳ بطری نوشیدنی الکلی خارجی تقلبی کشف شده است.

نجفی‌پور همچنین گفت که «دستگیری دو متهم دیگر این پرونده هم در دستور کار پلیس قرار دارد».

بر اساس این گزارش، حال عمومی افراد مسموم‌شده مساعد است و آن‌ها به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

پیش از این از استان‌های البرز، آذربایجان غربی، هرمزگان، تهران، مازندران و قزوین هم خبرهایی مبنی بر مسمومیت الکلی در اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز منتشر شده بود و استان گیلان هفتمین استانی‌ است که طی هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر مسمومیت الکلی در آن منتشر می‌شود.

محمد یوسف‌وند، دادستان رباط‌کریم، ظهر یکشنبه اعلام کرد که تعداد مسمومیت‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی از ۲۲ نفر به ۴۱ نفر رسیده که از این تعداد، شش نفر فوت کرده‌اند، یک نفر نابینا شده و یک نفر هم در آی‌سی‌یو بستری است. این در حالی است که خبرگزاری مهر پیش‌ از این در روز شنبه اعلام کرده بود طبق آخرین آمار رسمی در رباط‌ کریم و بهارستان،‌ مسمومیت الکلی تاکنون ۹ قربانی گرفته و دو نفر دیگر را نیز نابینا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن اسماعیلی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین، نیز قبلا اعلام کرده بود که از ابتدای تیرماه تا روز جمعه، ۲۷ نفر در قزوین بر اثر مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شده‌اند. از این تعداد هفت نفر سرپایی درمان شدند و ۲۰ نفر در بیمارستان بوعلی‌سینا بستری شدند. دو نفر نیز بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را از دست داده‌اند.

هر سال تعداد زیادی از مردم ایران به علت مصرف مشروب‌های تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت می‌شوند که در مواردی به نابینایی یا مرگ می‌انجامد. عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی، پیش از این گفته بود که در سال گذشته، ۶۴۴ نفر در پی مصرف الکل جان خود را از دست دادند. او این آمار را ۳۰ درصد بالاتر از سال ۱۴۰۰ اعلام کرد. رقمی که نشان می‌دهد تقریبا هرسال و به صورت روزانه تعدادی از مردم قربانی قانون ممنوعیت فروش مشروبات الکلی می‌شوند.

در ساعت‌های اولیه پس از مصرف مشروب تقلبی و حاوی متانول، عوارضی مانند تهوع و استفراغ، سرگیجه و بدحالی بروز می‌کند می‌توانند به‌طرز گمراه‌کننده‌ای شبیه مستی عادی باشد. به گفته مسئولان محلی، در مسمومیت‌های جدید، علائم ظرف شش ساعت نمایان می‌شوند. اختلال در تعادل و سرگیجه شدید، تاری و مشکلات بینایی و تحمل نکردن نور، تهوع و استفراغ، دل‌درد و دل‌پیچه، سختی تنفس و کبودی از جمله نشانه‌هایی‌اند که در صورت مواجهه با آن‌ها باید به‌سرعت به بیمارستان مراجعه کرد؛ شروع سریع درمان می‌تواند از بروز عوارض خطرناک‌تر که به نابینایی، کما و مرگ منجر می‌شود، جلوگیری کند.