ایالت ویرجینیا؛ تیراندازی در دبیرستان ۲ کشته بر جا گذاشت

مظنون، که مردی ۱۹ ساله است، یکی از قربانیان را می‌شناخته و وقتی این فرد از مراسم خارج شده، ‏به او شلیک کرده است

تیراندازی در مونتی پارک در ژانویه ۲۰۲۳ - AFP

در جریان تیراندازی روز سه‌شنبه، ۱۶ خرداد (۶ ژوئن)، در مراسم فارغ‌التحصیلی دبیرستانی در شهر ریچموند، واقع در ایالت ویرجینای آمریکا، دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

به گزارش رویترز، پلیس اعلام کرد مردی با چهار اسلحه به این مراسم حمله کرده است. به گزارش پلیس، مظنون که مردی ۱۹ ساله است، یکی از قربانیان را می‌شناخته و وقتی این فرد از مراسم خارج شده، به او شلیک کرده است. به‌گزارش پلیس، مظنون دستگیر شده است.

ریک ادواردز، رئیس موقت پلیس ریچموند، در نشست مطبوعاتی‌اش گفت مظنون به احتمال زیاد علاوه بر جرم‌های دیگر، به دو فقره قتل درجه دوم نیز متهم خواهد شد. او افزود: «با شنیده‌ شدن صدای تیراندازی، هرج‌ومرج شد. صدها نفر در پارک مونرو بودند که فوری پراکنده شدند. وضعیت خیلی آشفته‌ای بود.»

ادوارز رفتار مهاجم را «نفرت‌انگیز و بزدلانه» خواند، زیرا به گفته او، به نظر می‌رسید اختلاف او فقط با یک نفر بوده است. او همچنین گفت در این تیراندازی دو مرد ۱۸ و ۳۶ ساله جانشان را از دست دادند، اما از فاش کردن نام آن‌ها خودداری کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ادوارز همچنین گفت یک مرد ۳۱ ساله نیز زخمی شده و جانش در خطر است، اما انتظار می‌رود چهار مرد دیگر، که بین ۱۴ تا ۵۸ سال سن دارند، زنده بمانند. از سوی دیگر، در جریان هرج‌ومرج ایجاد شده در جریان تیراندازی، یک دختر ۹ ساله با یک خودرو برخورد کرد و زخمی شد و چند نفر دیگر نیز در اثر سقوط از بلندی مجروح یا دچار اضطراب شدند.

پس از وقوع تیراندازی، پلیس نخست اعلام کرد دو مظنون بازداشت شده‌اند، اما ادوارز بعدا گفت پلیس در جریان تحقیقات متوجه شد فرد دوم در این ماجرا دخالتی نداشته است.

جیسیون کامرس، از مسئولان مدرسه دولتی ریچموند، نیز گفت مراسم فارغ‌التحصیلی به پایان رسیده بود و فارغ‌التحصیلان جدید بیرون از سالن و در حال عکس گرفتن با خانواده و دوستان خود بودند که تیراندازی آغاز شد.

کامرس همچنین گفت: «من دیگر حرفی در این مورد ندارم. فقط از اینکه ببینم مردم تیرباران می‌شوند، بچه‌های ما تیرباران می‌شوند، خسته شده‌ام. من به تمام جامعه التماس می‌کنم که متوقفش کنید، فقط متوقفش کنید.»

تیراندازی و کشتار جمعی در مکان‌های عمومی مانند مدرسه‌ها، مراکز خرید و کلیساها به امری رایج و مکرر در آمریکا تبدیل شده است و تا کنون راه‌حلی سیاسی به‌منظور کنترل جدی دسترسی به سلاح در آن کشور پیدا نشده است.

بیشتر از جهان