در حمله جبهه آزادی در بغلان چندین عضو طالبان مجروح شدند

این حمله شامگاه یکشنبه در دوراهی بغلان انجام شد

دو پیکارجوی ضد طالبان در منطقه کوهستانی در شمال افغانستان-urfanbarzgar/Facebook@

در حمله جبهه آزادی افغانستان به یک خودرو نظامی طالبان در ناحیه دو راهی بغلان در شهر پلخمری که یکشنبه‌شب، ۱۴ خرداد (۴ ژوئن)، رخ داد، دو عضو طالبان کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند.

جبهه آزادی افغانستان دوشنبه، ۱۵ خرداد (۵ ژوئن)، با انتشار اطلاعیه‌‌ای گفت که این حمله در ادامه عملیات بهاری این جبهه علیه طالبان اجرا شد. جبهه آزادی افغانستان ویدیوی از جریان حمله به طالبان منتشر کرده است که نشان می‌دهد در جاده و در مسیر خودروهای نظامی طالبان، انفجاری رخ می‌دهد.

در این ویدیو میزان تلفات و خسارات وارده بر خودرو نظامی طالبان مشخص نیست.

طالبان که همواره فعالیت جبهه‌های مسلح مخالف خود را در افغانستان انکار می‌کنند، تاکنون در مورد ادعای جبهه آزادی افغانستان اظهارنظر نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعه هفته گذشته، ۵ خرداد، نیز انفجاری در شهر پلخمری، مرکز بغلان، رخ داد که در اثر آن ۱۶ تن، از جمله پنج عضو طالبان، زخمی شدند. این حمله را هیچ گروه یا فردی برعهده نگرفت و سخنگویان طالبان نیز از ارائه جزئیات در مورد آن خودداری کردند.

هرچند طالبان مدعی‌اند که امنیت سراسری در افغانستان برقرار کرده‌اند، جبهه‌های مخالف این گروه در افغانستان می‌کوشند در برخی از استان‌ها، از جمله در شمال کشور، حاکمیت طالبان را به چالش بکشند. طالبان مدعی‌اند که بر سراسر افغانستان تسلط دارند و هیچ جبهه نظامی در داخل کشور علیه این گروه فعال نیست. پنجشنبه گذشته، جبهه مقاومت ملی گفت نیروهای آن به ساختمان فرمانداری طالبان در شهرستان بهارک استان تخار حمله کردند. بنا به ادعای جبهه مقاومت ملی، در این حمله چهار عضو طالبان کشته شدند.

در کنار فعالیت جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی افغانستان که هرازگاهی به طالبان حمله می‌کنند، ناامنی در شهرهای افغانستان نیز در مجموع افزایش یافته است.

در یکی از تازه‌ترین موارد، اخیرا یک ورزشکار به نام آزادالحق نایب‌زاده، ساکن استان بغلان، به دست افراد ناشناس ربوده شد.

نزدیکان نایب‌زاده به رسانه‌ها گفتند که او حدود پنج روز قبل ناپدید شده و هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت و سرنوشت او در دست نیست.

در همین حال، ساکنان برخی از شهرها، از جمله کابل، نیز در روزهای اخیر از افزایش حمله‌های سارقان به منازل و آدم‌ربایی شاکی‌اند. افراد مسلحی که گفته می‌شود بیشتر با فرماندهان طالبان مرتبطند، بازرگانان، مغازه‎داران و صراف‌ها را هدف قرار می‌دهند. هرچند طالبان هرازگاهی ادعا می‌کنند که افراد ربوده شده را از چنگ آدم‌ربایان آزاد کرده‌اند، اما بیشتر پرونده‌های آدم‌ربایی، قتل و ترور، به دلیل دسترسی نداشتن رسانه‌ها به اطلاعات لازم، علنی نمی‌شوند.