مردی که در اضطراری هواپیما را باز کرد، برای پیاده‌شدن عجله داشت

هواپیما در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح زمین بود که مسافری وحشت‌زده در‌های اضطراری هواپیما را گشود

رسانه‌های محلی کره‌جنوبی گزارش دادند که مسافر پرواز خطوط هوایی آسیانا که هنگام فرود هواپیما در کره جنوبی در خروج اضطراری را باز کرد به پلیس گفته است که این کار را به این دلیل انجام داد که احساس خفگی می‌کرد و می‌خواست به سرعت از هواپیما پیاده شود.

این مرد ۳۰ ساله روز جمعه،۲۶ مه، زمانی که هواپیمای ایرباس ای۳۲۱ در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح زمین در حال فرود در فرودگاه بین‌المللی دایگو بود، درهای اضطراری را باز کرد و باعث وحشت در هواپیما شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد: «در طول بازجویی [پلیس]، این مرد به مقامات گفت که به‌تازگی پس از از دست دادن شغل خود تحت استرس زیادی بوده و در را باز کرده است زیرا حس خفگی به او دست داده بود و می‌خواست به سرعت محیط بسته هواپیما را ترک کند.»

یک کارآگاه پلیس شهر دایگو به خبرگزاری فرانسه گفت: « او احساس می‌کرد که پرواز بیشتر از آنچه باید طول کشیده است و در داخل کابین احساس خفگی می‌کرد.»

به گزارش یونهاپ، پلیس قصد دارد این مرد را که نامش اعلام نشده است، به نقض قانون امنیت هوانوردی کشور متهم کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی این حادثه ۹ مسافر با نشانه‌های مشکلات تنفسی به بیمارستان اعزام شدند. یک مقام آتش‌نشانی گفت که همه این مسافران وحشت‌زده پس از حدود دو ساعت از بیمارستان مرخص شدند.

فیلم ویدیویی که ظاهراً توسط فردی در هواپیما گرفته شده و در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که با باز شدن در اضطراری، جریان هوا با شدت زیاد وارد کابین هواپیما می‌شود.

جین سونگ هیون، یکی از مقام‌های سابق ایمنی کابین هواپیماهای کره‌ای، گفت تا آنجا که او می‌داند باز کردن در اضطراری هواپیما در حین پرواز رویدادی بی سابقه است.

او گفت که پیش از این مسافرانی بوده‌اند که در حالی که هواپیماها روی زمین نشسته بود درهای خروجی اضطراری را باز کرده‌اند.

یکی از مقام‌های وزارت حمل و نقل کره جنوبی روز جمعه گفت که امکان باز کردن خروجی‌های اضطراری در سطح زمین یا نزدیک به آن وجود دارد زیرا فشار داخل و خارج کابین تقریبا به یک اندازه است.