وزیر دفاع اسرائیل: حکومت ایران بزرگ‌ترین دشمن ما است

به‌گفته یوآف گالانت، عادی‌سازی روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با سوریه و حضور دوباره در اتحادیه عرب، مصونیتی برای حکومت ایران در ایجاد نخواهد کرد

گالانت: جمهوری اسلامی می‌کوشد با استفاده از حزب‌الله لبنان جبهه‌ای جدید در بلندی‌های جولان علیه اسرائیل باز کند-JACK GUEZ/ AFP

وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه، ۲۲ مه ۲۰۲۳، اعلام کرد در دوره حضور در وزارت دفاع حمله‌های نیروهای نظامی این کشور به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه را دو برابر افزایش داده است.

یوآف گالانت همچنین تصاویری جدید از جنگ دریایی میان تهران و تل‌آویو منتشر کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران با استفاده از پنج کشتی جدید جبهه‌ای تازه علیه اسرائیل باز کرده است.

به‌گزارش روزنامه اورشلیم‌پست، گالانت با انتشار تصاویری از کشتی‌های «شهید سیاوشی، رودکی، مکران، مهدوی و شهید باقری» مدعی شد حضور این کشتی‌ها در آب‌های خاورمیانه شاخک‌هایی علیه دولت اسرائیل به‌حساب می‌آیند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این ارتش اسرائیل در روز ۲۳ آوریل سال جاری میلادی از حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و گفت حکومت اسلامگرای ایران می‌تواند بازرگانی جهانی را با خطراتی جدی مواجه کند. وبسایت شبکه تلویزیونی «آی۲۴»، هم نوشت: «تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم حکومت ایران گسترش یافته است اینک مشمولِ مشارکت گروه‌های نیابتی ایران در عراق، یمن، سوریه، لبنان و غزه نیز می‌شود.»

گالانت ضمن اشاره به موضوع حضور مجدد سوریه در اتحادیه عرب، گفت عادی‌سازی روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، هیچ‌گونه مصونیتی برای جمهوری اسلامی ایران در بر نخواهد داشت.

از سوی دیگر وزیر دفاع اسرائیل بار دیگر بر خطر دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد و گفت در صورت تحقق چنین احتمالی تهران هزینه‌ای «سنگین» خواهد پرداخت. به‌گفته گالانت اسرائیل در طول تاریخ خود همواره با «تهدیدهایی پیچیده» مقابله کرده و در حال حاضر حکومت اسلامگرای ایران بزرگ‌ترین تهدیدِ دولت و ملت اسرائیل محسوب می‌شود.

گالانت در عین‌حال گفت جمهوری اسلامی ایران در پی آن است تا با استفاده از نیروهای حزب‌الله لبنان جبهه‌ای جدید در بلندی‌های جولان، علیه اسرائیل باز کند.

بیشتر از جهان