چه مواقعی به‌جای کرم‌پودر از کانسیلر استفاده کنیم؟

همه چیز به نوع پوست و ظاهر نهایی که می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد

اغلب مردم فکر می‌کنند کرم پودر و کانسیلر را باید با یکدیگر استفاده کنند- Canva

آرایش کردن برای کسانی که با محصولات مختلف و کاربردهای متعدد آن‌ها آشنا نباشد، می‌تواند کار سختی باشد. هر چند اغلب افراد درک کلی از کرم‌پودر و کانسیلر دارند، اما ممکن است هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از کدام یک و چه زمانی، سردرگم شوند.

کارولینا پیزارو، هنرمند آرایشگر مقیم لس‌آنجلس، به چاینا مورنینگ پست در‌این‌باره می‌گوید که اغلب مردم فکر می‌کنند کرم پودر و کانسیلر را باید با یکدیگر استفاده کنند، اما همه چیز به نوع پوست و ظاهر نهایی که می‌خواهید به آن برسید بستگی دارد. او در ادامه این سوال اساسی را مطرح می‌کند که هدف شما چیست؟ بهبود ظاهر بافت پوست، یا پوشاندن لک‌های تیره و مشکلات مربوط به رنگ آن؟

اگر با گذشت روز آرایش روی صورت شما یکدستی خود را از دست می‌دهد (به اصطلاح روی صورت کیکی می‌شود) شاید مشکل از استفاده هم‌زمان کرم پودر و کانسیلر باشد. برای کشف تفاوت بین آن‌ها و نحوه استفاده بهتر از هر دو محصول، در ادامه این مطلب با ما باشید.

کرم پودر چیست؟
کرم پودر یک محصول آرایشی است که برای ایجاد پایه‌ای یکدست و صاف برای بقیه آرایش استفاده می‌شود. به گفته پیزارو، اگر هدفتان صاف کردن کامل صورتتان است، ابتدا کرم پودر بزنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا برای نواحی خاص به کانسیلر برای کمک بیشتر نیاز دارید یا خیر، اما این همیشه ضروری نیست.

کرم‌پودرها فرم‌های متفاوتی دارند، از مایع رقیق تا کرم‌های غلیظ، پودر، موس و استیک که البته فواید متعددی از پوشش دادن رنگ ناهمگون پوست تا مرطوب و شاداب نگه داشتن پوست دارند، در عین حال، سطح یکنواختی که سایر محصولات مانند رژ‌گونه، برنزه کننده، سایه چشم و رژ لب را می‌توان روی آن اضافه کرد ارائه می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با استفاده صحیح از کرم پودر می‌توان از یک آرایش فاجعه کیکی، به یک پایه بی‌عیب و نقص رسید. برای پیشگیری از هر گونه اشتباه در آرایش، بهتر است قبل از هر کاری در مورد فرمول و انتخاب طیف رنگ کرم بیشتر بدانیم.

قبل از هرچیزی باید فرم کرم‌پودر را با توجه به نوع پوست مشخص کرد. کرم‌پودرهای آبرسان برای پوست‌های خشک و بالغ ( پوستی که علائم بالا رفتن سن روی آن مشخص شده است، معمولا پوست افراد بالای ۴۰ سال) عالی‌اند. فرم‌های نیمه مات برای پوست‌های چرب مناسب‌اند و پوست‌های مختلط احتمالا با فرمی بین این دو مورد راحت خواهند بود.

علاوه بر این باید از طیف رنگی که انتخاب می‌کنیم مطمئن باشیم، اما تست کردن روی مچ دست را فراموش کنید. بهتر است در جایی نزدیک فک یا استخوان ترقوه رنگ کرم‌پودر را امتحان کنید، تا هر گونه تغییر رنگی به راحتی به چشم بیاید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر بهترین راه حل برای پوشش دادن تیرگی‌ها مانند زیر چشم، یا لک‌های پوستی است. این محصول در فرم‌های مایع و کرم به بازار عرضه می‌شود تا با هر رنگ پوست یا ناهنجاری متناسب با آن مطابقت داشته باشد، اما استفاده صحیح از این محصول زیبایی ضروری است.

با توجه به نوع پوشش پایانی که می‌خواهیم (برای آبرسانی، فرم مایع و برای پوشش طولانی، فرم کرمی و چرب)، لایه‌های نازک از محصول را با استفاده از برس یا اسفنج روی پوست مورد نظر پخش می‌کنیم. ضربه زدن با انگشتان دست برای تثبیت آن کارآمد است.

پیزارو توضیح می‌دهد که برخلاف تصور بسیاری از افراد، یک کانسیلر مناسب، بدون نیاز به زیرسازی خاصی، می‌تواند به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرد. او می‌گوید که دوست دارد از فرم‌های آبرسان و روشن‌کننده این محصول برای اصلاح  صورت و افزودن درخشش به برخی نواحی تیره مانند اطراف بینی و زیر چشم‌ها استفاده کند.

پیزارو در ادامه می‌گوید که می‌توان از کانسیلرها برای پوشاندن هر نوع لکی استفاده کرد. اگر به‌خوبی با پوست ترکیب شوند، ممکن است اصلا به کرم پودر نیاز نباشد و ظاهری طبیعی‌تر نیز داشته باشید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که هنگام استفاده از آن بر روی نواحی بزرگ‌تر نیز باید مطمئن شویم که رنگ درستی انتخاب کنیم. زیرا بافت سبک، نتیجه آن را بیشتر به چشم می‌آورد و باید مراقب بود چیزی مثل آکنه را برجسته‌تر نکنیم.

بیشتر از مُد و زیبایی