مک‌ایلروی: به دلایل اخلاقی حضور در مسابقات عربستان را نپذیرفتم

عربستان می‌خواست برای شرکت این گلف‌باز در مسابقات ۲.۵ میلیون دلار به او بپردازد

روی مک‌ایلروی در شانگهای، نوامبر ۲۰۱۹- HECTOR RETAMAL / AFP

روری مک‌ایلروی، بازیکن شناخته شده گلف، نپذیرفت با دریافت مبلغ هنگفتی در مسابقات عربستان سعودی حضور یابد.

این ورزشکار ایرلندی نپذیرفت در مسابقات تور اروپایی در عربستان شرکت کند. در این مسابقات بروکز کوپکا، داستین جانسون و فیل میکلسون حضور دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به آن که سازمان عفو بین‌الملل کارنامه حقوق بشری عربستان را «وحشتناک» خوانده است این سه ورزشکار آمریکایی بابت پذیرش این پیشنهاد با انتقاد مواجه شده‌اند.

طبق اخبار منتشرشده، تایگر وودز نیز حاضر نشد با دریافت ۱.۹ میلیون پوند (۲.۵ میلیون دلار) در این مسابقات شرکت کند. این در حالی است که مک‌ایلروی می‌گوید به دلایلی و از جمله دلایل اخلاقی چنین تصمیمی گرفته است.

مک‌ایلروی درباره این مسابقات، که از ۳۰ ژانویه تا ۲ فوریه برگزار خواهد شد، گفت: «۱۰۰ درصد پای دلایل اخلاقی هم در میان بوده است.»

او افزود: «درباره کشورهای خیلی زیادی و نه فقط عربستان سعودی، می‌توان این را گفت. برای بازی نکردن در کشورهای زیادی دلیل وجود دارد. اما در این مورد خودم نخواستم که شرکت کنم.»

مک‌ایلروی گفت از تصمیم آنتونی جوشوا برای مبارزه با اندی رویز در عربستان سعودی، در هفته قبل بدش نیامد: «بی هیچ مشکلی مسابقه را تماشا کردم و آنتونی را تشویق کردم. اما خودم تمایلی به چنین کاری (بازی کردن در عربستان سعودی) ندارم. به نظرم فضا در غرب ایالات متحده بهتر است و خیلی بیشتر ترجیح می‌هم جلوی هواداران پرشمار مسابقات گلف بازی کنم و در مسابقاتی شرکت کنم که واقعا سر شوقم بیاورد.»

© The Independent

بیشتر از ورزش