گروه کر عروسی هری و مگان در تاجگذاری شاه چارلز اجرا می‌کند

در آن زمان، اغلب افراد تصور می‌کردند دوک و دوشس ساسکس این گروه را دعوت کرده بودند، اما رهبر گروه بعدا به تلگراف گفت که شاه چارلز آن‌ها را دعوت کرده بود

کاخ باکینگهام فهرست نهایی گروه‌های موسیقی و افرادی را که در مراسم تاج‌گذاری برنامه اجرا خواهند کرد، منتشر کرد.

شاه چارلز سوم به عنوان یک طرفدار پروپا قرص موسیقی و هنر، شخصا بر فرایند سفارش و جزئیات برنامه موسیقی تاج‌گذاری نظارت دارد. به دنبال تصمیم چارلز برای گنجاندن اولین گروه کر مذهبی در مراسم تاج‌گذاری، تعدادی از اعضای یک گروه کر جنوب لندنی به نام کینگ، که در مراسم ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل در مه ۲۰۱۸ حضور داشتند، برنامه اجرا خواهند کرد.

این گروه در سال ۲۰۱۸ قطعه «کنارم بمان» اثر بن کینگ را در کلیسای سنت جورج در کاخ وینزر اجرا کرد. در آن زمان اغلب افراد تصور می‌کردند که دوک و دوشس ساسکس این گروه را دعوت کرده‌اند، اما رهبر گروه بعدا در مصاحبه با نشریه تلگراف، گفت که دعوت آن‌ها کار شاه چارلز بوده است؛ چون او کسی است که انجیل را دوست دارد.

به گزارش تلگراف، حالا در آستانه تاج‌گذاری شاه چارلز اعلام شده است که گروهی هشت نفره از گروه کر کینگ دست‌چین شده‌اند تا در مراسم تاج‌گذاری پادشاه روی صحنه بروند و گروه کر معراج به رهبری ابیمبولا آموکوــ‌گیامپاه در مراسم ۶ مه، قطعه آله‌لویا (O Sing Praises) را می‌خوانند؛ به این ترتیب اولین گروه مذهبی‌اند که در کلیسای وست‌مینستر برای تاج‌گذاری اجرا می‌کنند.

این گروه در طول مراسم اصلی به عنوان بخشی از ترانه دو قسمتی که دبی وایزمن، آهنگساز فیلم و تلویزیون و برنده جوایز متعدد ساخته است، آواز خواهند خواند. وایزمن به تلگراف گفت که این گروه دارای چهار خواننده مرد و چهار خواننده زن است که بسیار حرفه‌ای، بااستعداد و باتجربه‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی دیگر از اولین‌ها در مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز، اجرای قطعه The Coronation Kyrie ساخته پل میلور، به زبان ولزی است. این قطعه را که «فریادی از روح عمیق تپه‌ها و دره‌های ولز برای امید، صلح، عشق و دوستی» است، خود میلور می‌خواند. سر برین ترفل، خواننده باس‌ــ‌باریتون و گروه کر کلیسای وست‌مینستر هم در بخش اصلی مراسم اجرا خواهند کرد.

در فاصله زمانی پیش از شروع مراسم، قطعه‌ای به نام «صدای جهان» که به سفارش یان فارینگتون برای ارگ ساخته شده بود، برای بزرگداشت و احترام به فرهنگ‌ و مردم کشورهای مشترک‌المنافع پخش خواهد شد.

موسیقی بخش اصلی مراسم را نیز تاریک اوریگان نوشته است. پادشاه در سال ۲۰۰۶ موسیقی اوریگان را در کلیسای جامع لینکلن شنید و تحت تاثیر آن قرار گرفت. اوریگان قطعه‌ای به نام Agnus Dei را برای این بخش آماده کرده ‌است که در طول لحظات تاریخی مراسم نواخته خواهد شد.

در این مراسم، ۱۲ آهنگ جدید از آهنگسازان مشهور در زمینه‌های مختلفی چون موسیقی کلاسیک، فیلم، موسیقی مذهبی، تلویزیون و تئاتر موزیکال نیز اجرا خواهد شد. این آهنگ‌ها طیف وسیعی از سبک‌های موسیقی از ارکسترال گرفته تا تک‌نوازی و گروه کر را در بر می‌گیرند.

بیشتر از موسیقی