نام دومین کشته سپاه پاسداران در حملات تازه اسرائیل به سوریه اعلام شد

ارتش اسرائیل از بامداد پنجشنبه تا یکشنبه مواضع سپاه در دمشق و حومه آن را هدف حملات هوایی مداوم قرار داد

مقداد مهقانی، عضو کشته‌شده سپاه پاسداران در سوریه - تسنیم

رسانه‌های ایران نام دومین عضو سپاه پاسداران را که در حملات هفته گذشته اسرائیل به سوریه کشته شد، منتشر کردند. آن‌طور که خبرگزاری مهر روز یکشنبه ۱۳ فروردین اعلام کرد این فرد «مقداد مهقانی» نام داشته و عنوان کاری او نیز «مستشار نظامی سپاه پاسداران» در سوریه اعلام شده است.

خبرگزاری مهر نوشت:‌ «شهید مهقانی در حمله سحرگاه جمعه گذشته صهیونیست‌ها به اطراف دمشق زخمی شده بود. او از همرزمان شهید میلاد حیدری بود که او نیز روز جمعه در حمله صهیونسیت‌ها به شهادت رسید.»

نام اولین کشته سپاه پاسداران در حملات اخیر ارتش اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه روز جمعه ۱۱ فروردین، منتشر شد. سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد میلاد حیدری، از مستشاران نظامی و افسران سپاه، در حمله بامداد جمعه اسرائیل به حومه دمشق کشته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، اسرائیل صبح پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به برخی مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران در دمشق و حومه آن حمله کرده است. همچنین در تازه‌ترین مورد از حملات هوایی اسرائیل به پایگاه‌های سپاه پاسداران در سوریه، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که ارتش اسرائيل بامداد یکشنبه ۱۳ فروردین چند پایگاه‌ در استان حمص را هدف قرار داده است.

به‌ نوشته رویترز، پایگاه‌های که هدف قرار گرفتند، محل استقرار نیروهای نظامی وابسته به حکومت ایران بودند. به نظر می‌رسد این حملات با همکاری و هماهنگی آمریکایی‌ها و در پاسخ به حملات هفته گذشته سپاه پاسداران به پایگاه نیروهای ائتلاف در سوریه انجام شده باشند که بر اثر آن یک پیمانکار آمریکایی کشته و شش نیروی خدماتی مجروح شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌ گفته منابع دولتی سوریه، در حملات هوایی بامداد یکشنبه ارتش اسرائيل در استان حمص دست‌کم پنج نظامی مجروح شده‌اند و به پایگاه‌ها نظامی خسارت‌هایی هم وارد شده است.

خبرگزاری رویترز بامداد یکشنبه دوم آوریل (۱۳ فروردین‌)، در گزارشی به‌ نقل از دو منبع اطلاعاتی غربی نوشت که پایگاه‌های هدف گرفته‌شده محل استقرار نیروهای نظامی ایرانی و حزب‌الله لبنان بودند.

رویترز به‌ نقل از منابع اطلاعاتی خود افزود که در حمله هوایی بامداد یکشنبه پایگاه هوایی تی‌فور (T-4) در غرب پالمیرا و فرودگاه الضبعه شهر القصیر، در نزدیکی مرز لبنان، هدف قرار گرفتند. پایگاه هوایی الضبعه محل استقرار نیروهای حزب‌الله لبنان، وابسته به حکومت ایران، است.

پیش‌تر وب‌سایت خبری اورشلیم‌پست به‌ نقل از منابع خود نوشته بود گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که یک پایگاه هوایی در نزدیکی  القصیر، در جنوب غربی استان حمص، هدف قرار گرفته است.

این سومین حمله هوایی ارتش اسرائیل در سوریه ظرف یک هفته گذشته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به کشته شدن نیروهایش در سوریه، تهدید کرده بود بی‌تردید اسرائیل پاسخ این «جنایت» را دریافت خواهد کرد.