سگی که با زایمان طبیعی ۲۱ توله به دنیا آورد

این سگ رکود جدیدی در جهان ثبت کرده است

صاحب این سگ فکر می‌کرد سگش قرار است ۶ تا ۸ توله به دنیا بیاورد-Joanne Hine/SWNS

یک سگ بریتانیایی با زایمان طبیعی ۲۱ توله به دنیا آورد که احتمالا رکود جدیدی در جهان ثبت کرده است.

وقتی جوآن هاین متوجه شد که سگ وی، که ترکیبی از نژادهای گریت دین و بولداگ امریکایی است و مری جین نام دارد حامله شده است، به او گفته شد باید انتظار ۶ تا ۸ توله سگ را داشته باشد.

با این وجود، آزمایش دیگری نزدیک‌تر به موعد زایمان مری جین، نشان داد که تعداد توله‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

 

در ۲۰ نوامبر، مری جین ۲۱ توله زایید که تنها ۳ تا کمتر از رکورد جهانی گینس در سال ۲۰۰۴ برای زایمان بیشترین تعداد توله‌ها است که متعلق به سگی از نژاد مستیف ناپلئونی و ساکن کمبریج‌شایر، به نام تیا است.

اما بر خلاف تیا که برای زایمان ۲۴ توله نیاز به سزارین داشت و تنها ۲۰ تای آنها زنده ماندند، توله‌های مری جین با زایمان طبیعی به دنیا آمدند، و این به معنای آن است این سگ، رکورد جدیدی از خود به جا گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم هاین به یاد می‌آورد: «اول به من گفتند که احتمالا او ۶تا ۸ توله خواهد زایید، ولی بعد که دامپزشک گفت تعداد توله‌ها بیشتر از آن خواهد بود، با خود گفتم امکان ندارد، خیلی به او افتخار می‌کنم. مری جین زایمان توله‌های خود را به صورت طبیعی و با اتکا به خود انجام داد و دکترها، آنی و روث، از «دامپزشکی کالو جین»، در تمام طول مدت زایمان کنار بالین وی بودند.

متاسفانه ۶ توله مری جین مرده به دنیا آمدند و یکی دیگر هم بلافاصله بعد از زایمان درگذشت.

۱۴ توله دیگر که ظاهرا رنگ سپید و مشکی مادر و فرم چهره پدر خود را به ارث برده‌اند، ترکیبی از نژادهای بول‌مستیف و راتوایلر هستند و به نام شکلات‌های مختلف نام‌گذاری شده‌اند.

در حال حاضر این سگ‌ها به مراقبت دایم مالک و مادر خویش نیاز دارند، و به قول خانم هاین: «مری جین برای شیر دادن فقط ۹ پستان دارد، ولی ۱۴ توله شیرخوار. به همین خاطر ما هم طی اقدامی تیمی، با بطری شیر توله‌ سگ‌ها را هر دو ساعت یک‌بار تغذیه می‌کنیم.»

برای اطمینان خاطر از اختصاص توجه کافی به توله‌ها، خانم هاین نیز در آشپزخانه و کنار گهواره دست‌ساز مری جین می‌خوابد که به اندازه کافی برای مری جین و تمام توله‌هایش جا دارد.

به گفته خانم هاین، وقتی که توله‌ها به اندازه کافی بزرگ شوند، برای آن‌ها خانه‌ و صاحبان جدید پیدا خواهد شد و هم‌اکنون نیز دو تا از آنها قرار است به خانواده‌ای در روتردام در یورک داده شوند.

خانم هاین می‌گوید، مری جین نیز پس از این عقیم خواهد شد، زیرا او دریافته است که تعداد توله‌های زایمان دوم سگ‌ها معمولا بیشتر از زایمان اول است.
 

© The Independent

بیشتر از جهان