ترامپ: من بی‌گناه‌ترین مرد تاریخ آمریکا هستم

دونالد ترامپ: «ما در سال ۲۰۱۶ برنده شدیم. در سال ۲۰۲۰ هم با قدرت بیشتری پیروز شدیم. اما تقلب شد. دیوان عالی، جسارت اصلاح اشتباهش را نداشت»

دونالد ترامپ در گردهمایی کارزار انتخاباتی در شهر واکو ایالت تگزاس - ۲۵ مارس ۲۰۲۳ - AFP

دونالد ترامپ، رئيس‌ جمهوری سابق آمریکا، در ابتدای صحبت‌های خود در گردهمایی کارزار تبلیغاتی خود در شهر واکو ایالت تگزاس، ضمن اشاره به موضوع پرداخت حق‌السکوت از طرف او به یک بازیگر فیلم‌های بزرگسالان، این اتهام را بی‌اهمیت و بی‌‌‌‌اساس خواند و خود را «بی‌گناه‌ترین مرد در تاریخ ایالات متحده» معرفی کرد.

ترامپ ضمن متهم کردن مایکل‌ کوهن، وکیل پیشین خود، دادستانی منطقه منهتن نیویورک را متهم کرد که حرف‌های یک مجرم، وکیل سلب امتیازشده و دروغ‌گو ثابت‌شده را باور کردند.

هزاران نفر از حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، عصر روز شنبه به‌وقت محلی برای شرکت در گردهمایی کارزار تبلیغاتی او در شهر واکو در ایالت تگزاس، تجمع کردند.

واکو به دلیل موقعیت مرکزی آن در تگزاس، مکان مناسبی برای کارزار تبلیغاتی ترامپ به‌شمار می‌رود. تگزاس یکی از نخستین ایالت‌های است که خود را برای برگزاری انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آماده می‌کند. انتخابات مقدماتی این ایالت‌ها به‌عنوان «سه‌شنبه بزرگ» شناخته می‌شود و نقش مهمی در ادامه کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری دارند.

ترامپ پیشتر نیز دفتر دادستانی منطقه منهتن نیویورک را به‌ سیاسی‌کاری، فساد و وابستگی مالی به جورج سوروس، سرمایه‌گذار و کنشگر سیاسی حامی دموکرات‌ها، متهم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ شنبه هفته گذشته، پیش‌بینی کرد که روز سه‌شنبه بازداشت خواهد شد. با این حال، هیئت منصفه دادگاه هنوز درباره اتهام پرداخت حق‌السکوت تصمیم‌گیری نکرده و هیچ کیفرخواستی نیز هنوز علیه ترامپ صادر نشده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال عصر روز شنبه ۲۵ مارس پنجم فروردین ماه در گزارشی به‌نقل از یکی از شرکت‌کنندگان گردهمایی ترامپ در واکو نوشت: اگر ترامپ متهم و بازداشت شود مردم محکم‌تر پشت او می‌ایستند و از او حمایت می‌کنند.

ترامپ خطاب به هوادارانش در تگزاس گفت: «مخالفان هر کاری از دستشان برآمده انجام داده‌اند تا روحیه شما را بشکنند. اما شکست خوردند و روحیه شما قوتی‌تر شد.»

دونالد ترامپ بار دیگر خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کرد و گفت: «ما در سال ۲۰۱۶ برنده شدیم. در سال ۲۰۲۰ هم با قدرت بیشتری پیروز شدیم. اما تقلب شد. دیوان عالی، جسارت اصلاح اشتباه خود را نداشته است.»

به‌گفته ترامپ، اگر او در انتخاب ریاست جمهوری سال آینده پیروز نشود، آمریکا محکوم به فنا است.

بیشتر از جهان