پلمب ۵۹ واحد صنفی در اهواز و تهران و تذکر به صدها واحد دیگر به اتهام «روزه‌خواری»

فقط در شهر اهواز به گفته رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان، ۵۵ مغازه و واحد صنفی به اتهام «روزه‌خواری» پلمب شدند

در دومین روز از ماه رمضان، مقام‌های فرماندهی انتظامی خوزستان و تهران از پلمب دست‌کم ۵۹ واحد صنفی و تذکر به صدها مغازه و واحد صنفی به اتهام «روزه‌خواری» خبر دادند.

 محمدحسین محمدوند، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان، گفت: «در راستای جلوگیری و برخورد با روزه‌خواری در ملاعام، ۵۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان اهواز پلمب شدند.»

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان افزود که «با توجه به فرارسیدن ماه رمضان و لزوم نظارت بر واحدهای صنفی به خصوص اغذیه‌فروشان برای جلوگیری و برخورد با روزه خواری در ملاعام»، طرح نظارت بر اصناف همزمان در هشت منطقه شهرستان اهواز به اجرا درآمد.

به گفته محمدوند، نیروهای انتظامی از روز پنجشنبه ۳ فروردین و همزمان با آغاز ماه رمضان از ۲۲۹ واحد صنفی بازرسی کردند که به ۱۹۸ واحد صنفی در ارتباط با «روز‌خواری در ملاعام» تذکر دادند، برای ۱۴ واحد صنفی اخطار پلمب صادر کردند و ۵۵ واحد صنفی را نیز به‌دلیل «روزه‌خواری» پلمب کردند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خوزستان افزود که اجرای طرح مقابله با «روزه‌خواری» در مغازه‌ها و واحدهای صنفی این استان تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

هم‌زمان، صادق جعفری چگنی، دادستان اهواز، نیز بر «برخورد قاطع با بی‌حجابی» و «روزه‌خواری» تاکید کرد و گفت که «رعایت نکردن حجاب، جرم مشهود است» و نیروهای انتظامی «ملزم به برخورد» با این افرادند.

دادستان اهواز تاکید کرد که «اماکن و مغازه‌ها و وسایل نقلیه مورد استفاده که سبب نشر و اشاعه بی‌حجابی شوند»، پلمب و توقیف خواهند شد.

جعفری چگنی با بیان اینکه «به‌دلیل ورود مسافران نوروزی و راهیان نور به خوزستان» برخورد با «بی‌حجابی و روزه‌خواری» مورد تاکید جدی دادستانی است، گفت که علاوه بر بی‌حجابی با «روزه‌خواری» نیز به‌عنوان جرم مشهود برخورد می‌شود.

طرح برخورد با آنچه مقام‌های حکومتی «روزه‌خواری» می‌خوانند در تهران و دیگر شهرهای ایران نیز در جریان است و در جریان آن هم با تعدادی از افراد و هم شماری از اصناف به اتهام «روزه‌خواری» برخورد شده است.

داریوش صادقی‌فر، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران، روز سوم فروردین هم‌زمان با آغاز ماه رمضان، بر «اجرای طرح برخورد با اصناف» تاکید کرد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران گفت: «گشت‌های تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی و بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت»، ماموریت بازرسی از اصناف را بر عهده دارند و تاکنون ۴ واحد صنفی در تهران پلمب شده‌اند و برای ۱۴ واحد صنفی دیگر نیز «اخطاریه» صادر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلمب واحدهای صنفی در اهواز، تهران و برخی شهرهای دیگر به اتهام «روز‌خواری»، پس از خط و نشان مقام‌های حکومتی برای تشدید برخورد با مردم به بهانه «روزه‌خواری» و «بی‌حجابی» صورت گرفته است.

فرماندهان انتظامی، مقام‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستان‌ها و مقام‌های قضایی در تهران و شهرهای دیگر ایران، با اشاره به هم‌زمانی ماه رمضان و تعطیلات نوروزی، بر تشدید برخورد با «روزه‌خواری» و «رعایت نکردن حجاب» تاکید کرده‌اند.

فرماندهی انتظامی کل کشور نیز روز ۲ فروردین در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که با «هرگونه تظاهر به روزه‌خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی» برخورد خواهد کرد.