نتانیاهو در برلین: برای متوقف کردن حکومت ایران دست به هر اقدامی خواهیم زد

اولاف شولتس: حکومت ایران یک تهدید واقعی است و اولویت اصلی راه‌حل‌های دیپلماتیک است

نتانیاهو مخالفان داخلی دولتش را متهم کرد که قصد هرج‌ومرج دارند - REUTERS/Annegret Hilse

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل که برای یک سفر کوتاه در برلین به سر می‌برد، در جریان یک نشست خبری مشترک با صدراعظم آلمان بار دیگر بر سیاست اسرائیل در قبال حکومت ایران تاکید کرد و گفت اسرائيل هرگز اجازه دستیابی حکومت ایران به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد و اگر لازم باشد دست به هر اقدامی می‌زند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، نیز در همین نشست مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل، حکومت ایران را یک «تهدید واقعی» توصیف کرد و گفت آلمان برای جلوگیری از دستیابی حکومت ایران به سلاح‌های اتمی تلاش کرده است.

به گفته صدراعظم آلمان، حکومت ایران نباید به سلاح اتمی دست یابد. اولاف شولتس «راه‌حل دیپلماتیک» را «اولویت اصلی» کشورش در قبال برنامه اتمی حکومت ایران معرفی کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌هایش در برلین بدون اشاره به نام کشور خاصی گفت: آن‌هایی که تروریست‌ها را می‌فرستند، باید بهای سنگینی بپردازند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شامگاه پنجشنبه ۱۶ مارس (۲۵ اسفندماه) در گزارشی نوشت: «آلمان و اسرائیل به‌طور سنتی متحدان نزدیک به‌ هم محسوب می‌شوند و نگرانی‌های مشترکی هم درباره فعالیت‌های هسته‌ای حکومت ایران دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلمان از طرف‌های اصلی گفت‌وگوهای هسته‌ای اتحادیه اروپا با حکومت ایران به شمار می‌رود، اما همواره روی راه‌حل‌های دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران تاکید کرده است.

نتانیاهو در بخش دیگری از نشست مشترک خبری با صدراعظم آلمان، به اعتراض‌های داخلی در اسرائیل و سیاست‌های دولتش اشاره کرد و خطاب به صدراعظم آلمان گفت: «می‌خواهم به شما اطمینان دهم که اسرائیل یک لیبرال دموکراسی است و یک لیبرال دموکراسی هم باقی خواهد ماند.»

نتانیاهو مخالفان داخلی دولتش را متهم کرد که قصد هرج‌ومرج دارند و دنبال راه‌حل واقعی نیستند و می‌خواهند دولتش را سرنگون کنند.

نتانیاهو در سفر کوتاه یک‌روزه خود به آلمان، علاوه بر صدراعظم، با فرانک اشتاین مایر، رئیس‌جمهوری آلمان که عمدتا یک مقام «تشریفاتی» به‌حساب می‌آید نیز دیدار می‌کند.

بیشتر از جهان