اسرائیل امکان صادرات تجهیزات نظامی به اوکراین را فراهم کرد

اسرائيل از نفوذ روسیه در سوریه آگاه است و ارسال سلاح به اوکراین می‌تواند بر روابط فعلی مسکو و تل‌‌آویو تاثیر منفی بگذارد

 روسیه از این پهپادهای ساخت حکومت ایران برای حمله به مراکز و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین استفاده می‌کند - AFP

دولت اسرائیل به‌تازگی مجوزهایی صادر کرده است که امکان فروش سامانه‌های دفاع هوایی به ارتش اوکراین را فراهم می‌کند. از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، در فوریه سال گذشته میلادی، این نخستین بار است که اسرائیل تجهیزات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

وب‌سایت خبری آکسیوس روز چهارشنبه ۱۵ مارس (۲۴ اسفندماه) در گزارشی به‌نقل از سه مقام اسرائیلی و اوکراینی نوشت سامانه‌های پارازیتی دفاع هوایی اسرائیل به ارتش اوکراین امکان می‌دهد تا به‌طور موثرتری در برابر پهپادهای ایرانی ارتش روسیه مقاومت کند.

یک مقام اوکراینی در گفت‌وگو با آکسیوس تایید کرد به‌تازگی هیئتی از وزارت دفاع اوکراین برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی به اسرائیل سفر کرده، اما هنوز این قرارداد نظامی امضا نشده است. در گزارش آکسیوس، به نام دو شرکت نظامی اسرائیلی «رافائل» و «البیت» اشاره ld a,n.

به‌نوشته آکسیوس، مقام‌های اسرائيل در طول یک سال گذاشته سیاست محتاطانه در قبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در پیش داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائيل از نفوذ روسیه در سوریه آگاه است و ارسال سلاح به اوکراین می‌تواند بر روابط فعلی مسکو و تل‌‌آویو تاثیر منفی بگذارد.

در طول سال‌های گذشته، ارتش اسرائيل بارها نقاط مختلف سوریه را هدف قرار داده است و مسکو در قبال حملات مستمر اسرائیل در سوریه سکوت کرده است و جلوی انجام این حملات را نگرفته است.

وب‌سایت آکسیوس در بخش دیگری از گزارش روز چهارشنبه خود به‌نقل از مقام‌های اوکراینی نوشت ارسال سامانه‌های پدافندی به اوکراین برای سیاست‌های نظامی اسرائیل در قبال حکومت ایران نیز سودمند است.

ماه گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، در جریان دیدار با الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، در کی‌يف، آشکارا جمهوری اسلامی را «دشمن مشترک» دو کشور خواند.

اوکراین، آمریکا و مقام‌های ناتو بارها حکومت ایران را متهم کرده‌اند که با تامین پهپادهای تهاجمی برای ارتش روسیه، در جنگ اوکراین دخالت می‌‌کند.

بیشتر از جهان