الهلال، مسی و احتمالِ یک قرارداد ۱۹۴ میلیون پوندی

برخی منابع خبری، از جمله دیلی‌میل، اعلام کردند پدر و مدیر برنامه‌های لیونل مسی این هفته در ریاض دیده شده‌اند

باشگاه الهلال در تلاش است ستاره پاری سن ژرمن را در مقابل رقیب قدیمی خود کریستیانو رونالدو قرار دهد ـ AFP

روزنامه دیلی‌میل گزارش داد باشگاه الهلال عربستان سعودی آماده است که در تابستان امسال به لیونل مسی قراردادی پرسود پیشنهاد بدهد. 

به گزارش این روزنامه، در روزهای اخیر، پدر و مدیر برنامه‌های لیونل مسی در ریاض دیده شده‌اند. حضور نزدیکان این فوق‌ستاره عرصه فوتبال در ریاض، گمانه‌زنی‌ها را مبنی بر اینکه پس از کریستیانو رونالدو، لیونل مسی نیز راهی عربستان سعودی شود، بیش از پیش تقویت کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که باشگاه الهلال می‌خواهد برای پیوستن لیونل مسی به این تیم، پیشنهادی به ارزش ۱۹۴ میلیون پوند ارائه کند.

کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه مسی، دسامبر ۲۰۲۲ با قراردادی ۱۷۵ میلیون پوندی در سال به باشگاه فوتبال النصر عربستان پیوست. ریاض اینک قصد دارد ستاره آرژانتینی را نیز متقاعد کند که عازم عربستان سعودی شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرارداد لیونل مسی ۳۵ ساله با پاری سن‌ژرمن، تابستان امسال به پایان می‌رسد و اگر با تمدید قراردادش موافقت نکند، بازیکن آزادی خواهد بود که می‌تواند به هر تیمی بپیوندد.

پیش‌تر، گفته می‌شد امکان دارد مسی در اوایل سال جاری میلادی حضور خود را در پاری سن‌ژرمن تمدید کند. اما با گذشت زمان و محقق نشدن این پیش‌بینی، به نظر می‌رسد که مذاکرات در این زمینه به بن‌بست رسیده است و تضمینی وجود ندارد که او پس از این فصل نیز در پایتخت فرانسه بماند.

پیوستن مسی به الهلال، رویداد مهمی برای عربستان سعودی خواهد بود و باعث می‌شود که در اتفاقی نادر، همزمان دو ستاره بزرگ فوتبال جهان در لیگ یک کشور خاورمیانه بازی کنند.

مسی و رونالدو که هر دو، بهترین بازیکنان نسل خود شناخته می‌شوند، همواره رقابتی تماشایی داشته‌اند. به نظر می‌رسید با انتقال رونالدو به عربستان سعودی، رقابت آن‌ها نیز به پایان برسد، اما آن‌ها بار دیگر در یک بازی دوستانه رودرروی هم قرار گرفتند.

کریستیانو رونالدو اینک مطرح‌ترین بازیکن فوتبال عربستان سعودی به شمار می‌رود. او در هفت بازی لیگ، هشت گل برای باشگاه النصر به ثمر رسانده و با فاصله زیاد از دیگران، بزرگ‌ترین ستاره لیگ دسته اول این کشور است. اما اگر مسی در ماه‌های آینده به عربستان سعودی برود، جایگاه رونالدو به چالش کشیده خواهد شد. 

هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ای از سوی لیونل مسی یا باشگاه الهلال درباره این انتقال احتمالی منتشر نشده است. با این حال، کریستوف گالتیه، سرمربی پاری سن‌ژرمن، گفت نمی‌داند آیا مسی فصل آینده در این باشگاه حضور خواهد داشت، یا نه.

گالتیه در پاسخ به این سوال که چه چیزی تعیین‌کننده ماندن مسی در پاری سن‌ژرمن در فصل آینده است، گفت: «عوامل زیادی وجود دارد. اولین چیز، خواسته او است. باید دید آیا می‌خواهد به حضورش در پاری سن‌ژرمن ادامه دهد و اینجا خوشحال است، یا نه.»

لیونل مسی، مهاجم افسانه‌ای آرژانتین، با عملکرد درخشان خود توانسته است جایگاهش را به مثابه ستاره‌ای واقعی در ورزش فوتبال تثبیت کند. این فوتبالیست حرفه‌ای با کسب عنوان قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، توانست افتخارات خود را در کارنامه‌اش کامل کند.

بیشتر از فوتبال