پخش اعترافات اجباری دختران اکباتان که ویدیو رقص‌شان جهانی شد

از آغاز خیزش سراسری مردم ایران، شهرک اکباتان از جمله کانون‌های اعتراضات مستمر ضدحکومتی بوده است

به گزارش حساب توییتری «شهرک اکباتان»، دختران اکباتان که ویدیو رقص‌ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده پخش شد و شهرت جهانی یافت، بعد از تذکری که گرفتند، دو روز بازداشت شدند و روز دوشنبه، ۲۲ اسفند (۱۳ مارس)، اعترافات اجباری آن‌ها پخش شده است.

به گزارش حساب توییتری «شهرک اکباتان»، ویدیو این اعترافات اجباری در صفحه «خانم میترا»،  مربی رقص دختران، بارگذاری شده است.

پنج نفر از دختران رقصنده اکباتان روز ۱۷ اسفند، همزمان با روز جهانی زن، ویدیو رقص خود را در محوطه بلوک ۱۳ شهرک اکباتان تهران با ترانه رما، خواننده نیجریه‌ای، و سلنا گومز، خواننده آمریکایی، منتشر کردند.

از آغاز خیزش سراسری مردم ایران، شهرک اکباتان کانون اعتراضات مستمر ضدحکومتی ساکنان این شهرک بوده و تلاش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برای خاموش کردن صدای اعتراضات ساکنان این شهرک، تاکنون موفق نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حکومت جمهوری اسلامی ایران کوشیده است با مطرح کردن اتهامات سنگین علیه میلاد آرمون، حسین نعمتی، علیرضا کفایی و مهدی حسینی، از معترضان اکباتان، در ارتباط با پرونده کشته شدن یک بسیجی در این شهرک، راهی برای پایان دادن به اعتراضات در این شهرک پیدا کند که با توجه به صدای شعارهای مردم در شبانگاه دوشنبه ۲۲ اسفند، این حربه نیز تاکنون موثر واقع نشده است.

به نوشته «۱۵۰۰ تصویر»، «میلاد آرمون بارها حتی زیر شکنجه‌های شدید، گفته اصلا چاقویی نداشته. اما بی‌هیچ مدرک و ادله‌ای می‌خواهند قتل بسیجی‌ای که با چاقو کشته شده را به گردن او بیندازند.»

شهرک اکباتان از آغاز اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی، به یکی از مراکز اصلی اعتراضات در شهر تهران تبدیل شده است و تاکنون و پس از گذشت نزدیک به شش ماه از آغاز اعتراضات و با نزدیک شدن به مراسم چهارشنبه‌سوری، همچنان صدای بلند آزادیخواهی مردم از آنجا به گوش می‌رسد.