رهبر کره شمالی به ارتش دستور داد تمرین‌های نظامی برای یک «جنگ واقعی» را گسترش دهند

رئيس‌جمهوری کره جنوبی در واکنش به این تمرین‌ها گفت: کره جنوبی تمرین‌های نظامی ترکيبی با آمريکا را افزايش خواهد داد

عکس‌های منتشرشده از طرف خبرگزاری دولتی کره شمالی حداقل شش موشک را نشان می‌داد که هم‌زمان شلیک شدند_STR / KCNA VIA KNS / AFP

به گزارش رسانه‌های دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، روز جمعه ۱۰ مارس (۱۹ اسفند)، به ارتش این کشور دستور داد تمرین‌های نظامی برای یک «جنگ واقعی» را گسترش دهند. 

ارتش کره جنوبی می‌گويد کره شمالی روز پنجشنبه يک موشک بالستيک کوتاه‌برد را از سواحل غربی خود شليک کرد و افزود که ممکن است کره شمالی موشک‌های متعددی را هم‌زمان از یک منطقه پرتاب کرده باشد. 

عکس‌های منتشرشده از طرف خبرگزاری دولتی کره شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) حداقل شش موشک را نشان می‌داد که هم‌زمان شلیک شدند. 

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که این واحد ارتش برای حمله‌های موشکی و هدف قرار دادن اهداف نظامی دشمن در آب تمرین دیده‌اند و نشان دادند که برای «جنگ واقعی آماده‌اند». 

در ادامه گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: «کیم جونگ اون تاکید کرد که واحدهای زمینی باید برای دو ماموریت استراتژیک بزرگ آماده باشند. ماموریت اول، مهار دشمن در جنگ است و ماموریت استراتژیک دوم، ‌به‌دست گرفتن ابتکار عمل در جنگ است. کیم جونگ اون به ارتش کره شمالی دستور داد تا برای جنگ واقعی آماده شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز هم گزارش داد که کیم همراه دختر نوجوانش بود. دختر کیم جونگ اون اخیرا در مجموعه‌ای از مناسبت‌های بزرگ با پدرش ظاهر شده است.

یون سوک یول، رئيس‌جمهوری کره جنوبی، در واکنش به این تمرینات گفت: «کره جنوبی تمرینات نظامی ترکيبی با آمريکا را افزايش خواهد داد.» او تاکید کرد کره جنوبی همکاری با آمريکا را در زمینه برنامه‌ريزی و عمل مشترک و بازدارندگی گسترده در برابر تهديدهای اتمی و موشکی کره شمالی افزايش خواهد داد.

یون سوک یول در مراسم فارغ‌التحصیلی آکادمی نیروی دریایی در شهر چانگ وون در جنوب شرقی کره جنوبی گفت: «وضعیت امنیتی پیرامون شبه‌جزیره کره جدی‌تر از همیشه است.»

سئول سعی کرده است بازدارندگی گسترده‌ای را ایجاد کند و به طور فزاینده‌ای، به فکر توسعه توانایی هسته‌ای برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی است.

آخرين پرتاب موشک از طرف کره شمالی در حالی صورت گرفت که قرار بود آمريکا و کره جنوبی هفته آينده تمرينات نظامی گسترده و مشترک خود معروف به «تمرینات سپر آزادی» را برگزار کنند. کره شمالی هدف این تمرین‌ها را تهاجم به این کشور می‌داند. 

کيم يو جونگ،‌ خواهر رهبر کره شمالی،‌ در اوائل هفته جاری گفت هر گونه شليک به سمت موشک‌های آزمايشی کره شمالی را اعلام جنگ تلقی خواهند کرد. او ادعا کرد تنش‌های موجود ناشی از تمرين‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی است.

آمريکا هفته آينده، یک جلسه غيررسمی با اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در کره شمالی برگزار خواهد کرد، اقدامی که به احتمال زیاد، پیونگ یانگ را خشمگین می‌کند و با مخالفت چین و روسیه مواجه می‌شود.

بیشتر از جهان