سوریه: حمله اسرائیل فرودگاه حلب را تعطیل کرد

اسرائیل نگران است که ایران از فرودگاه‌های حلب و دمشق برای ارسال سلاح و تجهیزات برای گروه‌های شبه‌نظامی‌اش استفاده می‌کند

تصویر ماهواره‌ای آرشیوی از حمله هفتم سپتامبر به فرودگاه حلب-ImageSat International (ISI) / AFP

خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرد که حمله هوایی اوایل بامداد سه‌شنبه اسرائیل به فرودگاه حلب، موجب توقف فعالیت آن شده است.

سانا به نقل از منابع نظامی نوشت که  اسرائیل حمله هوایی به سمت دریای مدیترانه و غرب لاذقیه انجام داده است و فرودگاه حلب را هدف گرفته است.

براساس این گزارش، این حمله خسارت‌هایی برجا گذاشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، هنوز روشن نیست که این حمله تلفات انسانی هم داشته است یا خیر.

مقامات اسرائیل هنوز در این زمینه اظهارنظرنکرده‌اند اما اسرائیل در سال‌های اخیر صدها حمله در مناطق تحت کنترل دولت سوریه انجام داده است که شامل حمله به فرودگاه‌های حلب و دمشق است.

اسرائیل به ندرت درباره این عملیات اظهارنظر می‌کند، اما بارها اعلام کرده است که منافع گروه‌های شبه‌نظامی متحد ایران مانند حزب‌الله للبنان را هدف می‌گیرد که هزاران جنگجو برای حمایت از نیروهای بشار اسد اعزام می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرودگاه حلب در جریان جنگ داخلی سوریه به شدت آسیب دیده است و در زلزله شدید اخیر در سوریه و ترکیه هم خسارت زیادی دید. با این وجود کمک‌های بشردوستانه بسیاری از این کشورها از طریق این فرودگاه ارسال می‌شد.

هرچند که برخی منابع اسرائیلی درباره اینکه ایران از پوشش کمک‌های بشردوستانه برای ارسال سلاح و تجهیزات به سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، حمله ۱۹ فوریه اسرائیل در مناطقه مسکونی حومه دمشق پنج کشته و زخمی برجا گذاشته است.

حمله دوم ژانویه هم که ارتش سوریه می‌گوید با حمله موشکی ارتش اسراىیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق همراه بود، دو کشته برجای گذاشت و فعالیت این فرودگاه را متوقف کرد.

اسرائیل نگران است که ایران از این فرودگاه برای انتقال سلاح به شبه‌نظامیان استفاده می‌کند.

بیشتر از جهان