حمله‌های سایبری به رایانه‌های پلیس فدرال آمریکا

پلیس فدرال آمریکا در دسامبر سال گذشته اعلام کرد مجموعه تحقیقاتی را در ارتباط با بهره‌کشی جنسی از کودکان آغاز کرده است

پیش‌تر، عملیات گسترده سایبری علیه شبکه‌ای از یارانه‌های دولت فدرال شناسایی شده است - Canva

شبکه سی‌ان‌ان روز جمعه، از حمله سایبری عواملی ناشناس به بخشی از شبکه رایانه‌‌های پلیس فدرال آمریکا خبر داد.

به‌گزارش سی‌ان‌ان، طی روزهای گذشته، پلیس فدرال آمریکا مشغول بررسی و مهار یک حمله سایبری مخرب در بخشی از شبکه رایانه‌‌‌های خود بوده است.

دو منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند این حمله‌های سایبری می‌تواند در ارتباط با تحقیقات پلیس فدرال درباره بهره‌کشی جنسی از کودکان باشد. اما تحقیقات همچنان ادامه دارد و پلیس هم اطلاعات بیشتری در میان نگذاشته است.

پلیس فدرال آمریکا در دسامبر سال گذشته اعلام کرد به‌دنبال افزایش شمار گزارش‌‌ها از بهره‌کشی جنسی از کودکان، یک طرح ويژه را آغاز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری رویترز شامگاه جمعه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)، ضمن اشاره به گزارش سی‌ان‌ان نوشت: «اواخر سال ۲۰۲۰، مقام‌های دولتی آمریکا از شناسایی یک عملیات گسترده سایبری علیه شبکه‌ای از یارانه‌های دولت فدرال خبر دادند.»

در آن زمان، هکرهای وابسته به روسیه به‌عنوان عامل حمله‌ها معرفی شدند.

در سال ۲۰۱۵ نیز، مقام‌های آمریکایی از هک اداره فدرال «دفتر مدیریت کارکنان» (OPM) خبر دادند. بعدها این حمله سایبری به هکرهای چینی نسبت داده شد.

در نوامبر سال ۲۰۲۱، نیز استفاده غیرقانونی و ناشناس از یک ایمیل ویژه پلیس، به نگرانی‌ها درباره سطح امنیت شبکه یارانه‌های پلیس فدرال آمریکا دامن زد.

در آن مقطع، مقام‌‌های پلیس فدرال آمریکا گفتند آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای مرتبط با این حادثه را ارتقا داده‌اند، اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره چرایی حادثه سال ۲۰۲۱ اعلام نشده است.

بیشتر از جهان