جرمی کوربین: میلیاردرها را فراری نمی‌دهم

کوربین قول داده به جنبش «زنان علیه نابرابری بازنشستگی کشوری» غرامت دهد

رهبر حزب کارگر می گوید،در همه‌پرسی دوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بی طرف می‌ماند

Tolga AKMEN / AFP

جرمی کوربین گفته است "دلیلی ندارد" که با روی کار آمدن حزب کارگر میلیاردرها از بریتانیا فرار کنند.

رهبر حزب کارگر بریتانیا منکر آن است که طرح مالیات وی باعث شود پردرآمدترین‌ اقشار جامعه  که بخش بزرگی از عایدات مالیاتی خزانه‌داری را تأمین می‌کنند از کشور بروند. بر پایه طرح مالیاتی کوربین، درآمد مالیاتی برای عایدات بیش از 80 هزار پوند به  45 درصد و برای عایدات 125 هزار پوند به 50 درصد افزایش می‌یابد و مالیات بنگاه‌ها و عواید سرمایه‌ای نیز افزایش می‌یابد.

آقای کوربین هم‌چنین گفت غرامت 58 میلیارد پوندی را که قول داده بود به زنان عضو جنبش موسوم به "زنان علیه نابرابری بازنشستگی کشوری" بپردازد از وام‌گیری اضافی یا ذخایر دولتی فراهم می‌کند و کل مبلغ را نیز طی یک سال نخواهد پرداخت.

او هم‌چنین از تصمیم خود برای بی‌طرف ماندن در همه‌پرسی دوم برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا(برگزیت) در صورت برنده شدن در انتخابات 12 دسامبر دفاع کرد و گفت قول خود برای انجام مذاکره به منظور حصول به توافقی "قابل قبول" برای خروج از اتحادیه اروپا را محقق خواهد کرد. این در حالی است که ابقا در اتحادیه اروپا گزینه‌ای در برگه‌ رأی است و آقای کوربین نگفت پشتیبانی از آن را چگونه می‌خواهد در مبارزات انتخاباتی عملی کند. آقای کوربین در برنامه بی‌بی‌سی 1 با اندرو نیل گفتگو می‌کرد که از او پرسید آیا در صورتی که به قدرت برسد شمار چشم‌گیری از کسانی که او بابت عایدات مالیاتی به آن‌ها امید بسته است کشور را ترک نخواهند کرد؟

آقای کوربین در پاسخ گفت: "نه خیر. به هیچ وجه."

"آن‌ها هم به اطراف‌شان توجه دارند و فروپاشی خدمات عمومی و میزان وحشت‌ناک فقر کودکان در سراسر بریتانیا را می‌بینند."

"دلیلی ندارد از کشور بروند و این کار را هم نخواهند کرد"

آقای کوربین در پاسخ به این پرسش که میزان وام گرفتن را چقدر افزایش خواهد داد نیز گفت: بی‌برنامه  وام نمی‌گیریم بلکه می‌خواهیم با بدترین وجوه کسادی و با بدترین وجوه فقر در بریتانیا مقابله کنیم.

آقای کوربین پذیرفت که در صندوق ذخایر ملی آن اندازه پول نیست که بتوان غرامت کامل را به زنان عضو جنبش "زنان علیه نابرابری بازنشستگی کشوری" پرداخت. این زنان در پی برابرسازی سن بازنشستگی کشوری دچار ضرر و زیان شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کوربین به اندرو نیل گفت: دولت حق این زنان را ضایع کرد. حق‌شان را در سال 2011 با تغییر دادن سن بازنشستگی ضایع کردند. باید به آن‌ها غرامت داد. دولت به لحاظ اخلاقی بدهکار است.

آقای کوربین افزود: اگر دادگاه هم رای دیگری بدهد دولت الان باید جبران کند. حرف ما این است که این کار را خواهیم کرد.

"از محل ذخایر دولت این پرداخت را انجام خواهیم داد و اگر  لازم باشد وام دراز مدت خواهیم گرفت زیرا  قرار نیست این پرداخت در عرض یک سال انجام شود."

آقای کوربین در پاسخ به پرسشی که موضع بی‌طرفی وی در مورد همه‌پرسی برگزیت را زیر سئوال می‌برد گفت: کارگزاری صادق بیش نیستم و تضمین می‌کنم که همه‌پرسی منصفانه برگزار شود و تضمین می‌کنم که قرارداد ترک اتحادیه اروپا قابل قبول باشد و گزینه ماندن در اتحادیه اروپا نیز در کنار آن مطرح شود."

"اگر نخست وزیر بشوم تضمین می‌کنم که بحث و مناظره منصفانه‌ای در این باره صورت گیرد و در پایان آن به نتیجه‌ای برسیم و من نتیجه همه پرسی را هر چه که باشد اجرا خواهم کرد."

رهبر حزب کارگر در پاسخ به این پرسش که چه کسی تبلیغات انتخاباتی برای گزینه ابقا و گزینه مورد نظر وی برای خروج توافقی را به عهده خواهد داشت گفت: آن‌هایی که هوادار خروج توافقی هستند در آن حوزه فعالیت می‌کنند و هواداران ابقا نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

آقای کوربین حاضر نشد به طور قطع بگوید که اگر امکان دستگیری رهبران جدید داعش وجود نداشته باشد حاضر است دستور قتل آن‌ها را صادر کند یا نه.

او گفت: سئوالی فرضی پرسیده‌اید که بر اساس وضعیتی فرضی است. پاسخ من این است که با اتکا به تمام اطلاعات موجود در زمان مناسب تصمیم مناسب را خواهم گرفت.

آقای کوربین تأکید کرد که توجه به "آینده" و چگونگی شکل‌گیری و گسترش داعش خیلی مهم است و افزود: هم‌چنین باید بررسی کنیم که ما نیز چطور در ایجاد این خطرات نقش داشتیم.

© The Independent