گوگل مپس به کاربران امکان پرواز پهپادی روی شهرها را می‌دهد

گوگل: نمای فراگیر روشی کاملا جدید برای کاوش مکان است

اکنون این ویژگی جدید فقط در نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس برنامه گوگل مپس در دسترس است - Canva

گوگل در برنامه مپس [نقشه] بسیار پرطرفدارش، به‌روزرسانی مهمی ایجاد کرده است که به کاربران امکان می‌دهد مثل یک پهپاد روی شهرها پرواز کنند.

ویژگی نمای فراگیر گوگل مپس برای شهرهای لندن، لس‌ آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو راه‌اندازی شد و قرار است برای سایر شهرهای جهان نیز اجرا شود.

کریس فیلیپس، مدیرکل گوگل، در پستی وبلاگی از این به‌روزرسانی رونمایی کرد:«نمای فراگیر روشی کاملا نوین برای کاوش یک مکان است – این حس را به‌ وجود می‌آورد که دقیقا همانجا حضور دارید، حتی پیش از آنکه آنجا را دیده باشید.»

«نمای فراگیر با به‌کارگیری پیشرفت‌های هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای، میلیاردها نمای خیابان و تصویر هوایی را ترکیب می‌کند و نمونه‌ای غنی و دیجیتال از جهان ارائه می‌دهد و اطلاعات مفیدی درباره وضعیت آب و هوا، ترافیک و میزان شلوغی مکان را بالای صفحه نشان می‌دهد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اکنون این ویژگی جدید فقط در نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس برنامه گوگل مپس در دسترس است و قرار است در آینده به کاربران رایانه رومیزی [دسکتاپ] نیز ارائه شود.   

آمستردام، دوبلین، فلورانس و ونیز، شهرهای بعدی‌اند که به‌روزرسانی دید فراگیر گوگل مپس را دریافت می‌کنند.

این طرح با ارائه روشی جدید برای مکان‌یابی ورودی ساختمان‌ها، یافتن جای پارک و دیدن میزان شلوغی مناطق در ساعات خاصی از روز، به کاربران امکان می‌دهد برای سفرهایشان برنامه‌ریزی کنند.

گوگل ویژگی‌های واقعیت افزوده، ای‌آر (AR) جدیدی را نیز از طریق ابزاری به نام نمای زنده (Live View) به مپس معرفی می‌کند. بیش از هزار فرودگاه، ایستگاه قطار و مرکز خرید به ویژگی مسیر‌یاب اضافه خواهد شد که برای هدایت کاربر در مسیر صحیح از پیکان‌های مبتنی بر واقعیت افزوده استفاده می‌کند.

به‌روزرسانی‌های واقعیت افزوده درحالی انجام می‌شود که رقبای اپل که کاوش فراگیر را به بخش بزرگی از آخرین برنامه اپل مپس خود تبدیل کرده‌ است، به‌شدت روی این فناوری تمرکز کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی