«شیدا» و زنان ایران؛ گفت‌وگوی اختصاصی با زر امیرابراهیمی

شیدا در جشنواره ساندنس جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد

«شیدا» نام آخرین فیلم به نمایش درآمده زر امیرابراهیمی است که در آن، نقش زنی به نام شیدا را بازی می‌کند که از خشونت خانگی می‌گریزد. این فیلم اولین فیلم بلند نورا کیاسری است که در استرالیا ساخته و از زندگی شخصی خود او الهام گرفته شده است. این فیلمساز در تهران به دنیا آمده و در دوران کودکی به همراه والدینش به استرالیا مهاجرت کرده است.

«شیدا» در جشنواره ساندنس جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. فیلم داستان زنی را روایت می‌کند که به همراه دختر شش ساله‌اش به یک مرکز حمایت از زنان در استرالیا پناه می‌برد، در حالی که ایام نوروز در پیش است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زر امیرابراهیمی در گفت‌وگویی اختصاصی با ایندیپندنت فارسی، برایمان از همین تجربه‌اش می‌گوید. او فیلمبرداری این فیلم را سخت‌ترین تجربه کاری‌اش توصیف می‌کند که طی آن چند کیلو وزن کم کرد. 

امیرابراهیمی می‌گوید: «وقتی فیلمنامه را می‌خوانی، [این شخصیت] آن‌طور شباهتی به من ندارد، ولی من کلا فکر می‌کنم که برخوردم با بازیگری این طور است که از خودم به کار اضافه می‌کنم. معنی‌اش این نیست که خودم را بازی می‌کنم، ولی وقتی که نقش را می‌خوانم و با آن ارتباط برقرار می‌کنم، سعی می‌کنم توی زندگی خودم، در شخصیت خودم پیدایش کنم و آن را بپرورانم.»

امیرابراهیمی همچنین در ادامه گفت: «گاهی اوقات یک چیزهایی در زندگی واقعی در من دیده نمی‌شود اما من می‌دانم که این‌ها در من هست. فقط باید یک‌جورهایی پیدایش بکنم و بکشم بیرون. چیزی که من می‌توانم با شیدا تقسیم کنم، بخش خشونتی است که به عنوان یک زن بر من وارد شد. فکر می‌کنم شده و فقط هم قصه من نیست.»

بیشتر از فیلم