رئیس‌جمهوری اسرائیل: تهدیدهای حکومت ایران به اروپا رسید؛ ناتو باید اقدام کند

اسحاق هرتزوگ می‌گوید حکومت ایران عامل گسترش ترور و وحشت و مرگ در اروپا و سراسر جهان است

به‌گفته هرتزوگ، باید از هر طریق ممکن از جمله بازنگری در سیاست‌های نظامی جلو حکومت ایران ایستاد - John THYS / AFP

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز پنجشنبه در جریان دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بلژیک، حکومت ایران را یک تهدید فرامنطقه‌ای معرفی که از طریق همکاری‌های نظامی با روسیه و دخالت در جنگ اوکراین، حالا پایش به دروازه‌های اروپا رسیده است. 

رئیس‌جمهوری اسرائیل، خواهان اقدام و تدابیر جدی‌تر پیمان نظامی ناتو در قبال حکومت ایران شد. 

به‌گفته رئیس‌جمهوری اسرائیل، باید از هر طریق ممکن از جمله اعمال و تشدید تحریم‌‌های اقتصادی یا بازنگری در سیاست‌های نظامی، جلو حکومت ایران ایستاد.

رئیس‌جمهوری اسرائیل، در بخشی از سخنرانی روز پنجشنبه ۲۶ ژانویه (ششم بهمن‌) خود در مقر ناتو، حکومت ایران را متهم کرد در داخل کشور شهروندان بی‌گناه را اعدام می‌کند و در سطح منطقه‌ای نیز ثبات و امنیت را به‌خطر انداخته است.

به‌گفته رئیس‌جمهوری اسرائیل، حکومت ایران عامل گسترش وحشت و ترور و مرگ در اروپا و سراسر جهان است و تلاش می‌کند تا به تسلیحات اتمی دست یابد.

رئیس‌جمهوری اسرائیل همچنین روز پنجشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که اعضای پیمان نظامی ناتو و جامعه بین‌الملل باید موضع‌ قاطع و سازش‌ناپذیری در قبال تهدیدهای حکومت ایران اتخاذ کنند. به‌نوشته هرتزوگ، تهدیدهای حکومت ایران به اروپا رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هرتزوگ ضمن اشاره به درگیری‌های روز پنجشنبه در کرانه غربی، گروه‌های فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» را نماینده نظام جمهوری اسلامی در منطقه توصیف کرد که تلاش می‌کنند غیرنظامیان را هدف قرار دهند. در جریان درگیری روز پنجشنبه نیروهای اسرائیل در شهر جنین، در کرانه غربی رود اردن، دست‌کم ۱۰ فلسطینی، از جمله یک غیرنظامی ۶۱ ساله، کشته شدند.

پیشتر گزارش‌‌های منتشر شده است که نشان می‌دهد اسرائیل از طریق ناتو اطلاعاتی از برنامه موشکی و پهپادی حکومت ایران را در اختیار اوکراینی‌ها قرار داده است.

روسیه، از ماه اکتبر گذشته، به‌طور مستمر از پهپادهای ساخت حکومت ایران برای هدف قرار دادن مراکز و زیرساخت‌های شهری اوکراین، به‌طور مشخص تاسیسات انرژی این کشور استفاده کرده است.

بیشتر از جهان