وایاگرا احتمال مرگ زودهنگام را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد

وایاگرا جریان خون در شریان‌های قلب را افزایش می‌دهد و جریان اکسیژن در سراسر بدن را بهبود می‌بخشد

احتمال نارسایی قلبی و آنژین ناپایدار در مردانی که وایاگرا مصرف ‌می‌کردند به‌ترتیب ۱۷ و ۲۲ درصد پایین‌تر بود‌ـ Canva

به نظر می‌رسد فواید وایاگرا بیش از رفع اختلال نعوظ باشد.

یافته‌های پژوهشی جدید نشان می‌دهد که وایاگرا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۳۹ درصد کاهش می‌دهد‌ــ و حتی در کاهش احتمال مرگ زودهنگام موثر است.

به گزارش نیویورک پست، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیای جنوبی سوابق ۷۰ هزار مرد با میانگین سنی ۵۲ سال را بررسی کردند که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰ مشکل اختلال نعوظ در آن‌ها تشخیص داده شده بود.

پژوهشگران سوابق پزشکی آن‌ها را بررسی کردند تا ببینند آیا از این دارو استفاده کرده بودند و آیا در سال‌های بعد دچار مشکلات قلبی شده بودند یا خیر. هنگام تحلیل یافته‌ها، عواملی مانند نژاد، قد و وزن نیز مدنظر قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس یافته‌ها، احتمال بروز مشکلات قلبی در مردانی که از داروهای رفع اختلال نعوظ استفاده کرده بودند کمتر بود‌ــ و مرگ در اثر عارضه‌های قلبی حدود ۴۰ درصد کاهش داشت.

احتمال نارسایی قلبی و بروز آنژین ناپایدار در مردانی که وایاگرا مصرف می‌کردند به‌ترتیب ۱۷ و ۲۲ درصد پایین‌تر بود. آنژین ناپایدار بسیار خطرناک است و زمانی ایجاد می‌شود که پلاک‌های موجود در شریان کرونر مانع جریان خون و اکسیژن به قلب می‌شود.

این عارضه‌ها در صورتی که درمان نشوند، می‌توانند به مرگ در اثر سکته قلبی منجر شوند.

به عقیده متخصصان، وایاگرا جریان خون در شریان‌های قلب را افزایش می‌دهد و جریان اکسیژن در سراسر بدن را بهبود می‌بخشد.

مردانی که از این دارو استفاده کرده بودند به‌طور میانگین عمر طولانی‌تری داشتند و خطر مرگ زودهنگام در آن‌ها در بازه زمانی انجام این پژوهش ۲۵ درصد کاهش یافته بود.

هرچند یافته‌های این پژوهش حاکی از فواید وایاگرا برای سلامت مردان است، متخصصان استفاده از این دارو را به افرادی که دچار اختلال نعوظ نباشند، توصیه نمی‌کنند.