مرگ در خانواده الویس: لیزا ماری پریسلی دو سال پس از مرگ فرزندش درگذشت

لیزا ماری پریسلی در خانه‌اش در حومه کالاباساس، لس‌آنجلس، روز پنجشنبه دچار ایست قلبی و سپس به بیمارستان منتقل شد

لیزا ماری پریسلی، خواننده و تنها دختر «پادشاه راک‌ اند رول» الویس پریسلی، روز پنجشنبه در ۵۴ سالگی، پس از انتقال سریع به بیمارستانی در لس‌آنجلس درگذشت.

به گزارش رویترز، مادر او، پریسیلا پریسلی، در بیانیه‌ای گفت: «با قلب اندوهگین باید این خبر ویرانگر را به اشتراک بگذارم که دختر زیبای من، لیزا ماری، ما را ترک کرده است. او پرشورترین، قوی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین زنی بود که من تا به حال می‌شناختم. ما خواستار احترام به حریم خصوصی‌مان هستیم تا با این فقدان عمیق کنار بیاییم.»

به گزارش خبرگزاری‌ها، لیزا ماری پریسلی در خانه‌اش در حومه کالاباساس، لس‌آنجلس، روز پنجشنبه دچار ایست قلبی و سپس به بیمارستان منتقل شد.

او در اوایل این هفته در مراسم جوایز گلدن گلوب در بورلی هیلز شرکت کرده بود؛ جایی که آستین باتلر، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای ایفای نقش پدرش در فیلم «الویس» دریافت کرد. او قبلا گفته بود که پیش از اکران فیلم در ماه ژوئن، دو بار آن را دیده است و اگر باتلر برای این نقش اسکار نگیرد «پای خودش را می‌خورد».

او درباره نقش‌آفرینی باتلر گفته بود: «آستین باتلر با قلب و روح پدرم ارتباط برقرار و به زیبایی آن را مجسم کرد. به نظر من نقش‌آفرینی او بی‌مانند است و در نهایت با دقت و احترام انجام شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

باتلر هم در طی سخنرانی خود پس از دریافت جایزه، به لیزا ماری پریسلی و مادرش ادای احترام کرد. الویس پریسلی نیز در اوت ۱۹۷۷ در ۴۲ سالگی براثر ایست قلبی درگذشت.

لیزا ماری پریسلی در ۱ فوریه ۱۹۶۸ در ممفیس، تنسی، به دنیا آمد و صاحب عمارت گریسلند پدرش شد که یک جاذبه توریستی محبوب در شهر است. او ۹ ساله بود که الویس در آنجا درگذشت.

او حرفه موسیقی خود را با اولین آلبومش در سال ۲۰۰۳ با نام «To Whom It May Concern» آغاز کرد. به دنبال آن آلبوم «Now What» در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و هر دو به ۱۰ آلبوم برتر جدول بیلبورد ۲۰۰ رسیدند. سومین آلبوم او به نام «Storm and Grace» در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.

لیزا ماری چهار بار ازدواج کرده بود. او در سال ۱۹۹۴، تنها ۲۰ روز پس از طلاق از همسر اولش، موسیقی‌دان دنی کیو، با ستاره پاپ، مایکل جکسون ازدواج کرد. این زوج سرشناس در سال ۱۹۹۶ زمانی که جکسون در حال مبارزه با اتهام‌های کودک‌آزاری بود، از هم جدا شدند.

پریسلی در سال ۲۰۰۲ با نیکلاس کیج بازیگر که از طرفداران پدرش بود، ازدواج کرد. کیج چهار ماه بعد درخواست طلاق داد.

چهارمین ازدواج او با گیتاریست و تهیه‌کننده موسیقی، مایکل لاکوود بود. طلاق آن‌ها در سال ۲۰۲۱ نهایی شد.

تنها پسر او، بنجامین کیو که خود یک موسیقی‌دان بود، در سال ۲۰۲۰ در ۲۷ سالگی درگذشت؛ مرگی که پزشکی قانونی لس‌آنجلس آن را خودکشی اعلام کرد.

لیزا ماری پریسلی اوایل سال جاری در مقاله‌ای برای مجله «پیپل» People ضمن یاد کردن از پسرش، گفت که با مرگ او «ویران» شده است. او در پستی طولانی در اینستاگرام پس از مرگ پسرش نوشت: «من مدت زیادی است که پستی نگذاشته‌ام، زیرا واقعا چیز زیادی برای گفتن نیست، چرا که من برای از دست دادن پسرم سوگوارم و تا همیشه خواهم بود.»

«گذر از این اندوه هولناک که قلب و روحم را کاملا ویران و نابود کرد و در هم شکست، مرا کاملا در خود فرو برده است. به‌غیراز سه فرزند دیگرم چیز زیادی دیگر وقت و توجه من را به خود جلب نمی‌کند.»

از او دختری به نام رایلی کیو، ۳۳ ساله و بازیگر و دو دختر دوقلوی ۱۴ ساله، هارپر و فینلی لاکوود، به یادگار مانده است.

بیشتر از زندگی