وزیر خارجه ایتالیا از دور تازه تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا خبر داد

به‌گفته وزیر خارجه ایتالیا، هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر رویکرد جمهوری اسلامی در قبال معترضان در ایران دیده نمی‌شود

آنتونیو تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا، روز پنجشنبه گفت اتحادیه اروپا در حال آماده‌سازی بسته چهارم تحریم‌های حقوق بشری علیه حکومت ایران است. به‌گفته وزیر خارجه ایتالیا، این تحریم‌ها پیام روشنی به حکومت ایران، در واکنش به سرکوب گسترده اعتراض‌های سیاسی است. هنوز از محتوا و جزئیات این تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا گزارشی منتشر نشده است.

وزیر خارجه ایتالیا، روز پنجشنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی‌ماه)‌، همچنین در بخشی دیگری از صحبت‌هایش در نشست مشترک کمیسیون‌های سیاست خارجی پارلمان ایتالیا، از حکومت ایران خواست تا فورا به موج اعدام‌‌ها پایان دهد.

به‌گفته وزیر خارجه ایتالیا، با وجود درخواست‌های پیشین مقام‌های اروپایی، هنوز هیچ نشانه‌ای از تغییر رویکرد مقام‌های جمهوری اسلامی در قبال معترضان در ایران دیده نمی‌شود.

هم‌زمان، سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهوری ایتالیا، روز پنجشنبه به هنگام دریافت استوارنامه محمدرضا صبوری، سفیر جدید نظام جمهوری اسلامی در رم، از خشونت حکومت ایران در برابر معترضان ابراز انزجار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که به‌محض معرفی سفیر جدید جمهوری اسلامی در ایتالیا، او به وزارت خارجه احضار خواهد شد.

سفیر جدید حکومت ایران در  ایتالیا، روز چهارشنبه از مقام‌های این کشور خواست تا در امور داخلی ایران دخالت نکنند.

از زمان شروع خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، به‌ويژه از زمان اعدام چهار تن از معترضان بازداشت‌شده در ایران، شمار زیادی از کشورهای غربی، سفرا و نمایندگان دیپلماتیک حکومت ایران را در اعتراض به موج گسترده سرکوب‌ها و اعدام‌ها احضار کرده‌اند.

بسیاری از مخالفان نظام جمهوری اسلامی در خارج از کشور، بارها از مقام‌های دولتی کشورهای غربی خواسته‌اند تا علاوه بر تشدید تحریم‌های حقوق بشری و هدفمند، نمایندگان جمهوری اسلامی را از این کشورها اخراج کنند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

احضار سفر و نمایندگان جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اروپایی در حالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌‌دهد مقام‌های اروپایی ممکن است در نهایت تصمیم بگیرند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.