گزارش اورشلیم‌پست از بستری شدن حسن نصرالله در بیمارستانی در بیروت

حسین الغاوی، روزنامه‌نگار سعودی می‌گوید بیماری نصرالله «آنفلوآنزا» نیست بلکه او دچار سکته دوم شده و در بیمارستان پیامبر اعظم بیروت بستری است

حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان را رهبری می‌کند که از طرف ایالات متحده آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد- Al-Manar / AFP

به گزارش روزنامه اورشلیم‌پست، حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان، پس از سکته مغزی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در بیروت منتقل شد.

گزارش‌ها درباره وضعیت سلامتی رهبر حز‌ب‌الله پس از آن منتشر شد که نصرالله سخنرانی خود را که پیش‌تر برای روز جمعه، ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ (۷ دی)، برنامه‌ریزی‌‌شده بود، لغو کرد. در پی لغو این سخنرانی، رسانه‌های وابسته به حزب‌الله لبنان اعلام کردند که او به آنفلوآنزا مبتلا شده است و قادر به سخن گفتن نیست.

حسین الغاوی، روزنامه‌نگار سعودی، با انتشار توییتی ادعای بیانیه حزب‌الله را رد کرد و مدعی شد که بیماری نصرالله چنان که شایعه شده است، «آنفلوآنزا» نیست، بلکه او دچار سکته دوم شده و پس از آن، در بیمارستان «پیامبر اعظم» بیروت بستری شده‌ است.

حسن نصرالله همچنین قرار است روز سه‌شنبه، سوم ژانویه ۲۰۲۳ (۱۱ دی)، به مناسبت سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به دست نیروهای آمریکایی، سخنرانی کند.

پیش‌تر در سال ۲۰۱۹، رسانه‌های لبنانی خبری درباره سکته قلبی حسن نصرالله منتشر کردند و منابع دیگری نیز از سکته مغزی او خبر دادند، اما منابع رسمی هیچ‌یک از این خبرها را تایید نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان را رهبری می‌کند که ایالات متحده آمریکا آن را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. این سازمان و رهبری‌اش از حمایت گسترده رژیم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

در جریان خیزش سراسری مردم ایران، دبیرکل حزب‌الله لبنان کشته شدن مهسا امینی را «حادثه‌ای مبهم» توصیف کرد و اعتراضات شهروندان ایران را علیه رژیم جمهوری اسلامی، «اغتشاشات» خواند. او همچنین مردم ایران را مدیون «فرماندهان مجاهد مقاومت» خواند و در تهدیدی ضمنی علیه مردم ایران، گفت که «اگر مبارزه و جهاد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس (فرماندهان کشته‌شده نیروی قدس سپاه پاسداران و حشدالشعبی عراق) و مصطفی بدرالدین (فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله) نبود، «آنچه در حمله به حرم شاهچراغ شیراز رخ داد، هر روز در ایران و در تمام منطقه رخ می‌داد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه «ایران قوی‌تر از همیشه است و تحت‌تاثیر قرار نخواهد گرفت»، مدعی شد که اعتراض‌های سراسری در ایران «بازتاب اراده واقعی مردم نیست و ایرانی‌ها به رهبری علی خامنه‌ای وفادارند».

حسن نصرالله بارها در سخنرانی‌های عمومی اعلام کرده است که از نظر مالی و تسلیحاتی، از حمایت رژیم جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. او در سال ۱۳۹۹ در مصاحبه‌ای با شبکه المنار گفت: «در سال ۱۳۸۵، بعد از جنگ سه روزه که ۲۰۰ هزار خانه در جنوب لبنان تخریب شده بود، سلیمانی طرح اسکان را پیشنهاد کرد» و چون وضع مالی ایران در آن موقع از الان بهتر، و بهای نفت بالاتر بود، سلیمانی به تهران رفت و «پول یک‌ سال هزینه اجاره و معیشت‌ ساکنان ۲۰۰ هزار خانه تخریب شده در جنوب لبنان» را گرفت و در اختیار حزب‌الله قرار داد.