چین محدودیت‌های سفر در دوره همه‌گیری کرونا را کاهش می‌دهد

کاهش اقدامات سخت‌گیرانه پس از آن اعلام می‌شود که دولت چین هفته گذشته قول داد به بسياری از سخت‌گيرانه‌ترين قوانین موجود پايان دهد

کاهش محدودیت‌های سفر ممکن است به موج جدیدی از آلودگی و ابتلا منجر شود و بیمارستان‌ها را در برخی مناطق تحت فشار بگذارد- WANG Zhao / AFP

چين اعلام کرده است که نظارت بر سفر شهروندانش را در ارتباط با همه‌گیری کرونا کاهش خواهد داد. این امر بالقوه می‌تواند برای افرادی که به مناطق مظنون به آلودگی کرونا سفر می‌کنند، خبر خوبی باشد، زیرا احتمالا مقررات قرنطینه اجباری کاهش می‌یابد. به گزارش اسوشیتدپرس، این تصمیم می‌تواند بخشی از روند خروج دولت چین از سیاست‌های سختگیرانه در قبال همه‌گیری کرونا باشد که در هفته‌های اخیر، باعث اعتراضات گسترده در سراسر چین شده است.

روز دوشنبه، ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر)، بخشی از یک برنامه تلفن همراه که سفر افراد را بین شهرها و استان‌ها ثبت می‌کند، از دسترس خارج شد. به‌کارگیری برنامه دیگری که هدف آن محدود کردن سفر افرادی است که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است یا به منطقه‌ای با احتمال شیوع کرونا وارد می‌شوند، همچنان برقرار است. این‌ها بخشی از مجموعه برنامه‌‌هایی برای مقابله با همه‌گیری‌اند که برخی از آن‌ها را دولت‌های محلی در سراسر چین، برای سرکوب اعتراضات استفاده کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاهش اقدامات سخت‌گیرانه پس از آن اعلام می‌شود که دولت چین هفته گذشته قول داد به بسياری از سخت‌گيرانه‌ترين قوانین موجود پايان دهد. این اطلاعیه پس از سه سال اجرای سختگیرانه‌ترین محدودیت‌های مقابله با کرونا در جهان در چین، اعلام شد. محدودیت‌ها شامل آزمایش مداوم، قرنطینه نامحدود و الزام نشان دادن یک تاییدیه برای دسترسی به اماکن عمومی است. ماه گذشته در پکن و چند شهر دیگر، اعتراضات به محدودیت‌ها، به اعتراضات سیاسی تبدیل شد و معترضان خواستار کناره‌گیری شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و رهبر حزب کمونیست، شدند. شدت این اعتراضات در دهه‌های اخیر بی‌سابقه به شمار می‌رود.

کاهش محدودیت‌های سفر ممکن است به موج جدیدی از آلودگی و ابتلا منجر شود و بیمارستان‌ها را در برخی مناطق تحت فشار بگذارد. این تغییر در سیاست، می‌تواند به معنای کاهش شدید آزمایش‌های مرتبط با کرونا  نیز باشد، اما به نظر می‌رسد که شمار مبتلایان رو به افزایش است. دولت چین روز دوشنبه گزارش داد که ۸۵۰۰ مورد ابتلای جدید ثبت شده است. تاکنون بیش از ۵۲۳۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهایی را که دولت چین ارائه کرده است، نهادهای مستقل تائيد نکرده‌اند. پرسش‌هایی نیز در این زمینه که آیا حزب کمونیست چین آمار مرگ‌و‌میر را کمتر نشان داده است یا نه، مطرح شده است. درمانگاه‌های پکن روز یکشنبه ۲۲ هزار بیمار را درمان کردند که ۱۶ برابر هفته‌های اخیر است.

مقام‌های مسئول از طریق اینترنت، که حکومت به شدت آن را کنترل می‌کند، به شهروندان نگران و ناراضی اطمینان داده‌اند که محدودیت‌ها کاهش خواهند یافت و سفر، امکان غذا خوردن در اماکن سرپوشیده و دیگر محدودیت‌ها به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا باز خواهد گشت.

بیشتر از جهان