حمایت شاهزاده رضا پهلوی از اعتصابات آذر ماه

شاهزاده رضا پهلوی: شما هم‌میهنان با دلاوری و پایداری در خیابان، و نوآوری و تنوع در شیوه‌های مبارزه، در ۸۰ روز گذشته حماسه آفریده‌اید

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی، از فراخوان‌های مردم ایران برای اعتراضات و اعتصابات سراسری در ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه و از دلاوری و پایداری در خیابان و نوآوری و تنوع در شیوه‌های مبارزه، حمایت کرد.

در این پیام، شاهزاده رضا پهلوی خطاب به مردم ایران و ایرانیان نوشت: «شما هم‌میهنان با دلاوری و پایداری در خیابان، و نوآوری و تنوع در شیوه‌های مبارزه، در ۸۰ روز گذشته حماسه آفریده‌اید.»

شاهزاده رضا پهلوی افزود: «اینک که برای اعتراضات و اعتصابات سراسری در ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر آماده می‌شوید، چون همیشه، پشتیبان هم باشید و یکدیگر را تنها نگذارید» و «با هم باشید، تا ایران را پس بگیرید.»

پیش‌تر، روز شنبه، ۱۲ آذر (۳ دسامبر)، نیز شاهزاده رضا پهلوی در توییتی نوشت: «توماج صالحی امروز در زندان ۳۲ ساله شد»، و افزود که توماج صالحی در کنار سامان یاسین، فرشاد رستمی و بهراد علی‌کناری و شماری دیگر از هنرمندان عرصه موسیقی ایران، هنوز در زندان جمهوری اسلامی‌اند.

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که این هنرمندان و دیگر معترضان بازداشت‌شده، با «اتهامات واهی و بی‌اساس‌» روبه‌رو شده‌اند که ممکن است به صدور احکام سنگینی چون اعدام منجر شود.

در همین پیام، شاهزاده رضا پهلوی از همه اهالی موسیقی جهان دعوت کرد تا «خواهان آزادی فوری و بی‌قید‌وشرط همکاران زندانی‌شان در ایران شوند.»

در کنار حمایت شاهزاده رضا پهلوی از فراخوان‌های اعتراض‌ها و اعتصاب‌های سه‌روزه آذر، تاکنون گروه‌های بسیاری از مردم ایران، تشکل‌های کارگران، معلمان، دانشجویان و دیگر تشکل‌های مدنی نیز از فراخوان اعتصاب‌ها و اعتراض‌های سراسری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر حمایت کرده‌اند.

همزمان، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف سراسر ایران با انتشار بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند که خود را برای اعتراض‌های سه‌روزه آذرماه آماده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» با تاکید بر اینکه نوجوانان، جوانان، دانشجویان ‌و دانش‌آموزان نقشی کلیدی در خیزش سراسری مردم ایران ایفا می‌کنند، تاکید کرد که آن‌ها «به درستی تشخیص داده‌اند که قلب جهان مدرن و راه عبور از هر نوع استبداد و رسیدن به برابری و رهایی، خیابان است»، ‌و بنابراین، قلب تپنده این جنبش را خیابان قرار داده‌اند.

این شورا با تاکید بر اینکه «ما از دانش‌آموزانی که کف خیابان خون می‌دهند، آموزش می‌گیریم»، می‌نویسد: «وعده ما روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر سال ۱۴۰۱ همراه با اقشار و گروه‌های مختلف در کف خیابان و به طور خاص جلو دانشگاه‌ها.»

از سوی دیگر، جوانان محله‌های بسیاری از شهرهای ایران، از جمله جوانان محلات تهران، کرج، ایلام،‌ یاسوج، گرگان، رشت، یزد و همدان هم برای اعتصاب‌ها و اعتراض‌های سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان داده‌اند.

گروهی از جوانان محلات شهرهای مختلف، از جمله بندرعباس، میناب، قشم،‌ اراک،‌ مشهد، دزفول، شیراز،‌ اصفهان، البرز و زاگرس نیز در بیانیه‌ای مشترک، برای پیوستن به اعتراض‌های سراسری ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان صادر کرده‌اند.

جوانان محلات اهواز نیز با صدور فراخوانی، ضمن حمایت از اعتراض‌های سه‌روزه، تاکید کردند که «با اتحاد مردمی، جمهوری اسلامی به‌ زودی سرنگون خواهد شد».

از سوی دیگر، گروه «جوانان سراسر کشور» نیز اعلام کرد که به درخواست جوانان استان‌ها‌ و شهرهای مختلف کشور، همراه و همسو با فراخوان‌های اعتراض و اعتصاب در ۱۴، ۱۵ و۱۶ آذر خواهد بود.

این گروه تاکید کرد که «خیزش انقلابی می‌بایست هر روزه باشد و رمز پیروزی در خیابان است»؛ با این حال، از فراخوان اعتصاب‌ها و اعتراض‌های ۱۴، ۱۵ و۱۶ آذر حمایت می‌کند.