شاهزاده رضا پهلوی:‌ اعتراضات داخلی و تشدید تلاش‌ها در خارج راه حمایت از مناطق کردنشین است

«با همبستگی ملی این رژیم ضحاکی را از پای درمی‌آوریم؛ ایران را پس می‌گیریم و دوباره می‌سازیم»

شاهزاده رضا پهلوی «لشکرکشی» جمهوری اسلامی به استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و کشتار مردم غیرمسلح را محکوم کرد و خطاب به مردم معترض ایران گفت که این «نشانه درماندگی و ناتوانی رژیم در برابر انقلاب ملی و اراده میهنی شماست.»

او نوشت که راه پشتیبانی از معترضان در مهاباد و پیرانشهر و بوکان و مریوان و جوانرود مشخص است و دو راهکار را ارائه داد.

شاهزاده رضا پهلوی، اعتراضات و اعتصابات سراسری در سراسر کشور و همچنین دوچندان کردن تلاش‌ها در خارج از کشور را روش‌های پشتیبانی از «هم‌میهنان دلیر» توصیف کرد.

او گفت که «اعتراضات و اعتصابات سراسری در گوشه‌گوشه کشور، دستگاه سرکوب را به پخش نیروهایش وامی‌دارد، و تقویت تلاش‌ها در خارج از کشور، از یک سو به رژیم فشار وارد می‌کند و از سوی دیگر از مردم معترض حمایت می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در حالی راه‌هایی را برای حمایت از اعتراضات در شهرهای واقع در استان‌های کردنشین کشور ارائه داده است که طبق تازه‌ترین خبرها، سرکوب گسترد‌ه معترضان در این مناطق ادامه دارد.

گروه حقوق بشری هه‌نگاو، می‌گوید که هلیکوپترهای نظامی از اولین ساعات روز سه‌شنبه در ارتفاع پایین در حال گشت‌زنی در آسمان شهرهای کردنشین‌اند و برخی فعالان و روزنامه‌نگاران کرد می‌گویند که جو حاکم بر بسیاری از شهرهای کردنشین، به‌ویژه در جوانرود و مهاباد شباهت زیادی به حکومت نظامی دارد.

به گفته هه‌نگاو تنها در روز دوشنبه، پنج شهروند در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی در جوانرود کشته شده‌اند و تصاویر دریافتی از این شهر نشان می‌دهد که سرکوبگران از سلاح‌های کلاشنیکف، ژ۳ و مسلسل نیمه‌سنگین علیه شهروندان استفاده کرده‌اند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در روز سه‌شنبه وضعیت حقوق بشر در ایران را «بحرانی» دانست.

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، در این نشست در ژنو، درباره وضع شهرهای کردنشین ایران ابراز نگرانی کرد و گفت گزارش‌هایی از کشته شدن بیش از ۴۰ نفر در این شهرها به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در یک هفته اخیر، دریافت شده است.

از شروع اعتراض‌های سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی از نیمه ماه دسامبر تاکنون، شاهزاده رضا پهلوی همواره بر حمایت از مردم معترض تاکید کرده و در کنار برخی دیگر از ایرانیان تلاش کرده‌اند رهبران کشورهای غربی را به حمایت از معترضان ایرانیان در مرزهای ایران ترغیب کنند.

شاهزاده رضا پهلوی، در رشته توییتی که روز سه‌شنبه، اول آذر (۲۲ نوامبر) منتشر کرد، نوشت: «ما در این نبرد روی پای خود ایستاده‌ایم اما از حمایت همه افراد و گروه‌ها و کشورهای آزاده جهان استقبال می‌کنیم.»

او چون قبل اتحاد امروز را ضامن آزادی، دموکراسی، آبادی و رفاه ایران فردا دانست و گفت: «با همبستگی ملی این رژیم ضحاکی را از پای درمی‌آوریم؛ ایران را پس می‌گیریم و دوباره می‌سازیم.»

«ایران را پس می‌گیریم»‌ یکی از شعارهایی است که به‌خصوص در تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دو ماه گذشته بارها سر داده شده است.