رسول حدادی پس از ۵۰ روز در بیمارستان جان باخت

این معلم بازنشسته در اعتراض‌های چهارم آبان به مناسبت چهلم مهسا امینی هدف اصابت گلوله قرار گرفت

رسول حدادی، معلم بازنشسته فنی حرفه‌ای ساکن زنجان که روز چهارشنبه چهارم آبان، در تجمع اعتراضی مردم زنجان به مناسبت چهلم مهسا امینی در اثر اصابت گلوله به گردنش زخمی شد و در بیمارستان بستری بود، سوم آذر درگذشت.

بر اساس اخباری که به ایندیپندنت فارسی رسیده است، نیروهای امنیتی شبانه پیکر او را از بیمارستان امام خمینی تهران ربوده و در شهر محل زندگی او یعنی زنجان به خاک سپرده‌اند. مراسم هفتمین روز درگذشت رسول حدادی پنجشنبه دهم آذرماه، ساعت ۱۵ در مسجد چهارده معصوم شهر ابهر برگزار خواهد شد.

نیروهای امنیتی در تاریخ نهم آبان‌، رسول حدادی را از بیمارستان موسوی زنجان ربودند و به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل کردند. این معلم بازنشسته در بیمارستان موسوی زنجان دچار مرگ مغزی شده بود. خانواده رسول حدادی تا حدود دو هفته از وضعیت و مکانی که او به آنجا منتقل شده بودند، اطلاعی نداشتند و مسئولان بیمارستان نیز از پاسخ به خانواده امتناع می‌کردند.

پیش از این ربایش، نیروهای امنیتی خانواده او را تحت فشار قرار داده بودند تا رضایت دهند حدادی به تهران برده شود؛ با ممانعت خانواده رسول حدادی از امضای برگه رضایت، به آن‌ها اعلام شد که از دادستان دستور انتقال رسول حدادی به تهران را خواهند گرفت و دیگر به رضایت خانواده نیازی نخواهند داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسول حدادی که تنها یک دختر ۱۰ ساله دارد، در حاشیه تجمع اعتراضی به مناسبت چهلم مهسا امینی در چهارراه سعدی زنجان هدف اصابت گلوله قرار گرفت. بر اساس برخی روایت‌ها، نیروهای سرکوبگر او به بیمارستان برده‌اند. البته برخی دیگر می‌گویند که مردم با یک ماشین شخصی او را به بیمارستان رسانده‌اند.

بر اساس گزارش افرادی که از نزدیک در صحنه حضور داشتند، این اتفاق ساعت ۱۹ چهارم آبان رخ داده است و نیروهای انتظامی از فاصله ۱۰ متری به سمت سر رسول حدادی گاز اشک‌آور پرتاب کرده‌اند. پیش از این کانال تلگرامی وحیدآنلاین روایت یکی از افراد حاضر در صحنه را منتشر کرده بود. آن فرد حادثه را چنین شرح داده بود: «من اونجا بودم. آقا رسول اومده بود مثل همیشه به دوستش سر بزنه. آقا رسول بازنشسته فرهنگی است. بنده خدا تو بنگاه نشسته بود. گفتند ببندید، اینا هم داشتند می‌بستند بیان بیرون. تا اومد جلو در، از فاصله ۱۰ متری اشک‌آور زدن رفت تو سرش و همونجا با صورت زمین افتاد. کمکش کردیم برگردونیم تا خون لخته نشه و خفه‌اش کنه. بعدش سوار یه ماشین گذری کردیم و بردنش. مردم به مامورای ناجا گفتن چرا زدین؟ می‌گفتن ما نزدیم، شما خودتون زدید.»

این شهروند ۶۶ ساله که ابتدا در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان موسوی زنجان بستری بود، تا لحظه فوت تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری شد و به خانواده‌‎اش در مورد وضعیت‌ او، پاسخ درستی داده نمی‌شد. بنابر اطلاعات رسیده به ایندیپندنت فارسی، خانواده حدادی به پرونده پزشکی او هم دسترسی نداشتند و ملاقات نیز با حضور گسترده ماموران امنیتی انجام می‌شد تا از عکس گرفتن جلوگیری شود.

گفته می‌شود نیروهای حکومتی پس از انتقال حدادی به بیمارستان به خانه او رفته و تمامی مدارک هویتی و شخصی او را ضبط کرده‌اند.