اعزام دو هزار سیاهی‌لشکر با عکس قاسم سلیمانی به قطر

بلک ریوارد فایل صوتی جلسه قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج، با برخی مسئولان رسانه‌ای را منتشر کرد

گروه هکری بلک‌ریوارد سومین فایل به‌دست‌آمده از هک خبرگزاری فارس را منتشر کرد. این سند، یک فایل صوتی است که گفته می‌شود مربوط به جلسه قاسم قریشی، جانشین فرمانده بسیج، با برخی مسئولان رسانه‌ای است.

در این فایل صوتی، قاسم قریشی، از سرداران سپاه پاسداران، اعلام می‌کند که قصد دارد دست‌کم دو هزار نفر از خبرنگاران و نیروهای موسوم به ارزشی را به قطر بفرستد تا مردم را همسو با جمهوری اسلامی نمایش دهند. با این کار همچنین قرار است اقدام‌های مخالفان جمهوری اسلامی در این مسابقات را خنثی کنند.

نماینده خبرگزاری فارس در این جلسه، با انتقاد از قاسم قریشی، اعتراض می‌کند که کسی از نیروهای این خبرگزاری در میان نفرات اعزامی به قطر نیست و وقتی این سردار سپاه در پاسخ می‌گوید: «به ما گفتند خبرگزاری فارس اعزام داشته است»، نماینده فارس جواب می‌دهد: «ما معمولا برای مسابقات در این سطح خبرنگار و عکاس می‌فرستیم.» او در ادامه با بیان اینکه منظورش سهمیه بیشتری برای حضور در قطر بود، با اشاره به اینکه آن‌ها هم می‌توانند در این پروژه بیشتر همراه نظام باشند، می‌گوید: «شما سیاهی‌لشکر می‌خواهید، عکس حاج قاسم بگیرند دستشون.»

قاسم قریشی در این جلسه که اعضای حاضر در آن مشخص نیستند، می‌گوید: «ما افرادی می‌خواهیم که هم پرچم دستشان بگیرند و هم در کارهای ارزشی و فرهنگی، میدان‌داری کنند. بالاخره بچه‌های رسانه هم همینجوری‌اند دیگر. ما گفتیم هم این جمع و هم بچه‌های بسیج رسانه هر دو کار را می‌توانند انجام دهند. هم خبر تهیه کنند و هم پرچم دستشان بگیرند و روی لپشان نقاشی کنند.»

از هواداران جمهوری اسلامی در ورزشگاه‌های قطر عکس‌های بسیاری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است که عکس قاسم سلیمانی، از سرداران محبوب رهبر جمهوری اسلامی که در عراق کشته شد، را به همراه دارند یا با استفاده از موبایل‌هایشان عکس او و ابومهندس را در ورزشگاه‌ها به نمایش درآوردند.

این فرمانده بسیج اعلام کرد که برنامه آن‌ها برای این خبرنگاران و افراد تنها تهیه بلیت نیست و برای دوهزار نفر از حامیان حکومت هزینه‌های جانبی سفر و اقامت هم در نظر گرفته شده است و غذای آن‌ها نیز تامین خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در بخش دیگری از این صحبت‌ها، اعلام می‌کند که دولت قطر اطلاعات تمامی ایرانی‌هایی را که به این کشور رفته‌اند، در اختیار آن‌ها گذاشته است. او مدعی شد که حدود پنج‌ هزار و ۳۰۰ بلیت را افرادی که او «ضد انقلاب» معرفی می‌کند، خریداری کرده‌اند. او از این تعداد، ۵۰۰ نفر را منافقین شناخته‌شده، افراد سابقه‌دار و افرادی که به دلیل مشکلات حاد از ایران خارج شده‌اند، معرفی می‌کند. همچنین باقی ایرانیان خارج از کشور را که به قطر می‌روند، افرادی می‌خواند که «وضعی بهتر از آن‌ها ندارند».

جانشین فرمانده بسیج در ادامه، به این نکته اشاره می‌کند که قطر در هماهنگی با جمهوری اسلامی، قول داده است به افرادی که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی معرفی می‌کنند اجازه ورود به این کشور را ندهد. او همچنین اعلام کرد که قطر قول داده است اجازه ندهد خبرنگاران ایران‌اینترنشنال به قطر وارد شوند. وعده دیگر قطر به جمهوری اسلامی نیز این بوده که تنها اجازه می‌دهد پرچم‌ها و نوشته‌هایی به داخل استادیوم وارد شوند که جمهوری اسلامی تایید می‌کند و از ورود هرگونه اقلامی تبلیغاتی که جمهوری اسلامی اعلام کند، جلوگیری خواهد کرد.

پیش از این، ویدیوهای بسیاری از برخورد نیروهای امنیتی قطر با تماشاگرانی که پرچم‌ها یا تی‌شرت‎‌هایی با نوشته «زن، زندگی، آزادی» یا پرچم ایران با نشان شیروخورشید به همراه داشتند، در رسانه‌های اجتماعی پخش شده بود. نیروهای امنیتی قطر همچنین برخی از این افراد را از ورزشگاه بیرون بردند و چند ساعتی بازداشت کردند.

این سردار سپاه در این فایل صوتی، اعلام می‌کند که تاکنون، حدود ۲۰ هزار نفر از ایرانیان داخل کشور بلیت بازی‌ها را خریداری کرده‌اند که به زعم او، «آدم‌های علیه‌السلامی» نیستند و تنها برای «عیش‌ونوش» آنجا می‌روند. یکی دیگر از حاضران در این جلسه هم خبر می‌دهد که هواداران جمهوری اسلامی در کیش مستقر و از آنجا به مسابقات جام جهانی در قطر اعزام می‌شوند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

دو فایلی که بلک ریوارد پیش از این منتشر کرد، از برنامه‌های حاکمیت برای کنترل اعتراض‌ها هم‌زمان با جام‌جهانی پرده برداشت و طرح‌های جمهوری اسلامی برای کنترل بازیکنان تیم ملی به منظور جلوگیری از همراهی آن‌ها با مردم، را برملا کرد.