یک چهارم بزرگسالان بریتانیایی به دلیل لهجه‌شان در محل کار مورد تمسخر قرار گرفته‌اند

«انگلیسی ملکه» لهجه غالب در رسانه‌ها، سیاست، خدمات دولتی، دادگاه‌ها و بخش خصوصی است

افرادی که لهجه شمالی غلیظ دارند از نظر افرادی که در جنوب هستند «کمتر باهوش» و «کمتر تحصیل‌کرده» طبقه‌بندی می‌شوند-Canva

لهجه برای بسیاری نشان‌دهنده وضعیت اجتماعی-اقتصادی است. همچنین شاخص اصلی بسیاری از جنبه‌های دیگر پیشینه اجتماعی یک فرد است، برخی از آن‌ها ویژگی‌هایی از جمله جنسیت، نژاد، سن، تمایلات جنسی و بسیاری دیگر را نشان می‌دهد.

سلسله مراتب طبقاتی لهجه قرن‌ها در بریتانیا تثبیت شده است، «انگلیسی ملکه» یا «انگلیسی بی‌بی‌سی» لهجه غالب در رسانه‌ها، سیاست، خدمات دولتی، دادگاه‌ها و بخش خصوصی است درحالی‌که تخمین زده می‌شود کمتر از ۱۰٪ از جمعیت بریتانیا این لهجه را دارند.

تحقیق جدیدی که توسط استادان دانشگاه برن، کویین مری و ادینبورگ انجام شده است، به تعصب لهجه در طول زندگی، از جمله اضطراب لهجه و تجربیات تبعیض آمیز مربوط به آن می‌پردازد.

در بسیاری از موارد پاسخ‌دهندگان گفتند که توانایی‌های آن‌ها بدتر از واقعیت ارزیابی می‌شود، چرا که آن‌ها به انگلیسی سلیس صحبت نمی‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی موسسه خیریه ساتن تراست (Sutton Trust) نشان داد که ۳۰ درصد از دانشجویان دانشگاه گزارش داده‌اند که در محوطه دانشگاه به دلیل لهجه‌هایشان مورد تمسخر، انتقاد و یا طرد شدن قرار گرفته‌اند.

یک‌چهارم شاغلین و متخصصان نیز همین موضوع را در محیط‌های کاری گزارش کردند. این تجربه‌ها به‌ویژه برای کسانی که از پیشینه‌های اقتصادی-اجتماعی پایین‌تر بودند که به طور قابل‌توجهی مورد تمسخر قرار گرفتن یا طرد شدن بیشتری را گزارش دادند، رایج بود.

بیش از یک چهارم (۲۹ درصد) از مدیران ارشد که از خانواده‌های کارگری بودند گفتند که این مسئله را تجربه کرده‌اند، در حالی که در مقابل ۲۲ درصد از مدیران ارشد از خانواده‌هایی با وضع مالی بهتر چنین تجربه‌ای داشتند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که مطالعه‌ای در اوایل سال جاری نشان داد مردم شمال بریتانیا با لهجه‌های غلیظ‌تر در مقایسه با افرادی که لهجه‌های جنوبی دارند در معرض آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و آموزشی «عمیق» هستند.

محققان دانشگاه نورثومبریا می‌گویند افرادی که لهجه شمالی غلیظ دارند از نظر افرادی که در جنوب هستند «کمتر باهوش» و «کمتر تحصیل‌کرده» طبقه‌بندی می‌شوند.

بیشتر از زندگی