کارزار کودک بالنسیاگا به عذرخواهی و حذف تصاویر جنجالی ختم شد

در این سری از آگهی‌ها، کودکانی با «کیف‌های خرسی لوکس» این نام تجاری حضور داشتند که در ظاهرشان از بند‌های سبک بی‌دی‌اس‌ام استفاده شده بود

بسیاری از کاربران خواهان واکنش مناسب کیم کارداشیان به‌عنوان سفیر این نام تجاری شدند- PATRICK KOVARIK / AFP

بالنسیاگا، نام تجاری مشهور فرانسوی که در کارزار تبلیغاتی بهار ۲۰۲۳ خود از ابزارهای بی‌دی‌اس‌ام (‌BDSM) در عکس‌های تبلیغاتی با حضور کودکان استفاده کرده بود، مجبور به عذرخواهی و حذف تصاویر شد.

در این سری از آگهی‌ها، کودکانی با «کیف‌های خرسی لوکس» این نام تجاری حضور داشتند که در ظاهرشان از بند‌های سبک بی‌دی‌اس‌ام (‌BDSM) استفاده شده بود. در آگهی دیگری برای «کیف ساعت شنی» آن‌ها اسنادی از دادگاه عالی مربوط به پرونده‌های پورنوگرافی (محتوای جنسی مخصوص بزرگسالان) کودکان به نمایش گذاشته بودند.

بالنسیاگا در بیانیه‌ای در استوری اینستاگرامش، به دلیل ایجاد هرگونه توهین با تبلیغات کودکان خردسال که کیف‌ها را در دست گرفته‌اند، چیزی که بسیاری از کاربران اینترنت آن را «نفرت‌انگیز» و «بیش‌ازحد جنسی» خواندند، عذرخواهی کرد و گفت: «ما صمیمانه بابت هر توهینی که کارزار تعطیلات ما ممکن است ایجاد کرده باشد، عذرخواهی می‌کنیم. ما نباید کیف‌های خرسی مجللمان را در این کارزار و با حضور کودکان نمایش می‌دادیم. ما بلافاصله این کارزار را از همه فضاهای رسمی نام تجاری حذف کردیم.»

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. دو ساعت بعد بالنسیاگا عذرخواهی دیگری را منتشر کرد. این بار به خاطر اینکه اشاره شد به نظر می‌رسد روی میزی در یکی دیگر از آگهی‌هایشان اسنادی از یک پرونده جنجالی مرتبط با پورنوگرافی کودکان دیده می‌شود.

در بیانیه دوم چنین نوشته‌اند: «ما به خاطر نمایش این اسناد ناراحت‌کننده در کارزار خود عذرخواهی می‌کنیم. حتما این موضوع را به شکل جدی پیگیری می‌کنیم و با کسانی که مسئولیت موارد تایید ‌نشده‌ در عکاسی کارزار بهار ۲۳ را داشتند برخورد قانونی می‌کنیم. ما شدیدا سوءاستفاده از کودکان را به هر شکلی محکوم و از امنیت و رفاه کودکان حمایت می‌کنیم.

لالا کنت، نویسنده و ستاره برنامه‌های واقع‌گرایانه تلویزیون، ازجمله افراد مشهوری است که با کاربران توییتر برای اعتراض به بالنسیاگا همراه شد. او در توضیحات مطلب خود در اینستاگرام نوشت: «مفتخرم که حتی یک تکه از محصولات بالنسیاگا را ندارم». او در ادامه نوشت: «افکار عمومی باید بداند چه مدارکی زیر کیف بالنسیاگا قرار دارد.»
کاربران توییتر نیز همچون لالا کنت، به این کارزار واکنش جدی نشان دادند. علاوه بر این بسیاری از کاربران خواهان واکنش مناسب کیم کارداشیان به‌عنوان سفیر این نام تجاری شدند.

بیشتر از مُد و زیبایی