ترکیه: مواضع کردها در سوریه و عراق را بیش از ۵۰۰ بار هدف قرار دادیم

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید طی حملاتی که از یکشنبه گذشته علیه مواضع احزاب کرد در عراق و سوریه آغاز شد، دست‌کم ۲۵۰ پیشمرگه‌ کرد کشته شده‌اند

هلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه، روز چهارشنبه اعلام کرد دست‌کم ۵۰۰ بار به اهداف موردنظر در خاک سوریه و عراق شلیک شده است.

آکار در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه، تاکید کرد: «از روز یکشنبه دست‌کم ۴۷۱ پایگاه نظامی و مواضع کردها در عراق و سوریه با موفقیت هدف حمله قرار گرفته‌اند.»

این مقام ترکیه اعلام کرد که در جریان این عملیات، «بیش از ۲۵۰ تروریست (پیشمرگه‌های کرد) با حمله توپخانه‌ ارتش ترکیه» جان باخته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترکیه روز یکشنبه عملیات موسوم به «پنجه شمشیر» را آغاز کرد؛ عملیاتی که غالبا با حملات هوایی جنگنده‌های ترکیه و پرتاب راکت و موشک توپخانه ارتش این کشور انجام می‌گیرد. ارتش ترکیه مواضع دو حزب کارگران کردستان موسوم به پ،کا،کا و یگان‌های مدافع خلق کرد موسوم به ی،پ،گ را هدف قرار داد.

آنکارا احزاب کرد را به دست داشتن در حمله تروریستی ۱۳ نوامبر در شهر استانبول متهم می‌کند. در جریان این حمله که در خیابان استقلال، مرکز استانبول، رخ داد، شش نفر جانشان را از دست دادند.

سازمان دیدبان حقوق بشر مستقر در سوریه ضمن تایید حملات نیروهای ترکیه به مواضع یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان اعلام کرد دست‌کم ۴۰ نفر در خاک سوریه جانشان را از دست داده‌اند.

به گفته این سازمان، تمرکز اصلی حملات توپخانه ترکیه بر شهر کوبانی در سوریه بوده است.

کوبانی در سال ۲۰۱۵ در پی نبردهای مرگبار بین نیروهای عضو یگان‌های مدافع خلق کردستان و اعضای داعش، از اسلام‌گرایان افراطی پس گرفته شد. احزاب کرد دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، را حامی اسلام‌گرایان افراطی در سوریه می‌دانند.

بیشتر از جهان