بازتاب آتش زدن «خانه خمینی» در رسانه‌های جهان

گاردین: یک کودک دیگر نیز در جریان اعتراض‌های ضدحکومتی ایذه کشته شده است

هم‌زمان با تداوم خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، پوشش روزانه رسانه‌های بین‌المللی از تحولات ایران، دامنه سرکوب‌های حکومت و گمانه‌زنی درباره آینده اعتراض‌ها ادامه دارد.

صحبت‌های روز جمعه مادر کیان پیرفلک در مراسم خاکسپاری او و آتش زدن خانه روح‌الله خمینی در شهر خمین، بیشترین بازتاب را در میان رسانه‌های بین‌المللی داشته است.

گاردین: معترضان شعار می‌دهند: «بسیجی و سپاهی /  داعش ما تو هستی!»

روزنامه گاردین روز جمعه ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان‌ماه)، به‌مانند روزهای گذشته، به‌پوشش خبری اعتراض‌های سراسری در ایران ادامه داد و یک گزارش درباره مراسم خاکسپاری کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله کشته‌‌شده در ایذه، و صحبت‌های مادر او منتشر کرد.

خانواده کیان پیرفلک آشکارا روایت جمهوری اسلامی را بی‌اعتبار دانستند و گفتند کودک آن‌ها را عوامل موسوم به «لباس‌شخصی» به‌ضرب گلوله کشتند.

به‌نوشته گاردین، معترضان در مراسم خاکسپاری کیان پیرفلک، شعارهای ضدحکومتی سردادند و روایت رسمی مقام‌های جمهوری اسلامی از چگونگی کشته شدن کیان پیرفلک را به‌سخره گرفتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گاردین در بخش دیگری از گزارش روز پنجشنبه خود به شعار معترضان در ایذه اشاره کرد و نوشت که معترضان در ایده شعار دادند: «بسیجی و سپاهی / داعش ما تو هستی!»

گاردین در ادامه گزارش روز پنجشنبه خود، به‌نقل از منابع آگاه خود نوشت یک کودک دیگر با نام سپهر مقصودی، ۱۴ ساله، در جریان اعتراض‌های ضدحکومتی روز چهارشنبه در ایذه کشته شده است.

آتش‌زدن خانه-موزه خمینی و حوزه علمیه قم

تقریبا تمامی خبرگزاری‌های مهم جهان، از جمله رویترز و خبرگزاری فرانسه، خبر آتش زدن خانه روح‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی در شهر خمین، در استان مرکزی، را پوشش دادند.

شبکه خبری فرانس‌۲۴ در گزارشی، ضمن معرفی روح‌الله خمینی برای مخاطبان خود و حضور او در فرانسه در آستانه انقلاب ۱۳۵۷، نوشت خمینی در سال ۱۳۶۸ درگذشت، اما همچنان به‌عنوان نماد جمهوری اسلامی، جایگاه و اعتبار زیادی برای حکومت فعلی دارد.

روزنامه‌های اسرائیل هم به‌‌آتش کشیده شدن خانه-موزه خمینی در شهر خمین را به‌طور گسترده‌ای پوشش دادند.

اورشلیم‌پست روز جمعه، ضمن بازنشر ویدیویی از آتش‌ زدن خانه خمینی، نوشت معترضان در شهر قم هم بخش‌هایی از حوزه علمیه این شهر را به‌آتش کشیدند.