مهمانان یک عروسی جت‌استار را به تبعیض نژادی متهم کردند

سخنگوی این شرکت هواپیمایی می‌گوید، اظهارات خدمه پرواز خلاف گفته‌های این مسافران را اثبات می‌کند

REMY GABALDA / AFP/ جت‌‌استار از فرودگاه خواسته تصاویر دوربین‌های مداربسته را در اختیار این شرکت قرار دهد

مهمانان یک عروسی ترکی-استرالیایی که از پروازی از بالی به ملبورن بیرون رانده شدند، شرکت هواپیمایی جت‌استار را متهم کرده‌اند که به خاطر نژاد و قومیت، به آنها حمله کرده است.

سارا اصلان، عروس ۳۳ ساله قرار بود با پرواز کیو۳۶ جت‌استار (Jetstar) همراه با ۲۱ نفر از اعضای خانواده و مهمانان عروسی به خانه برگردد.

ولی از قرار معلوم، بعد از مجادله یکی از مهمانان، مایک محمود، با یکی از خدمه هواپیما، بر سر صفحه نمایش معیوب صندلی خود، تمام مهمانان عروسی از پرواز بیرون رانده شدند.

او به شبکه خبری «نیوز ۹» (9 News) گفت: «من واقعا فکر نمی‌کنم که برخورد متکبرانه‌ای داشتم، فقط می‌خواستم به خانه برگردم.»

خانم اصلان خدمه پرواز جت‌استار را متهم کرده است که این گروه را به خاطر ظاهرشان هدف قرار داده‌اند.

او گفت: «شخصا احساس کردم به خاطر این که ظاهر متفاوتی داریم و مسلمان هستیم، مورد حمله قرار گرفتیم. به همین خاطر اشکم درآمد. فقط می‌خواستم به خانه برگردم و نمی‌خواستم بیشتر از آن در بالی بمانم.» 

این گروه در ساعت ۲ صبح به وقت محلی در فرودگاه دنپاسار شهر بالی سرگردان شدند و هیچ جایی برای رفتن و گذراندن شب نداشتند.

صحنه‌های ویدیویی، کودکان حاضر در این جمع را نشان می‌دهد که مجبور شدند شب را در فرودگاه روی ساک‌ها بخوابند.

۲۴ ساعت بعد، برای تمام اعضای خانواده و مهمانان از سیدنی بلیت خریده شد تا به ملبورن پرواز کنند.

آقای محمود گفت: «من قطعا به بالی باز نخواهم گشت و به نظرم از جانب همه می‌توانم بگویم که ما دیگر هرگز به هیچ دلیلی با جت‌استار پرواز نخواهیم کرد.»

جت‌استار گفته است که آن ماجرا را بررسی خواهد کرد و از فرودگاه تقاضا کرده است که تصاویر دوربین‌های مداربسته را در اختیار آنان قراردهد تا ببینند ماجرا واقعا از چه قرار بوده است.

سخنگوی این شرکت هواپیمایی گفت: «امنیت مسافران و خدمه پرواز اولویت شماره اول ما است و ما هیچ گونه رفتار توهین‌آمیز یا مخربی را تحمل نخواهیم کرد. کارمندان ما ادعایی خلاف ادعاهای این مسافران دارند.»

این حادثه در حالی رخ داد که چندی پیش نیز این شرکت‌ هواپیمایی ارزان استرالیا، متهم شده بود که به خانمی «برچسب هرزگی» زده است.

سرا نیتن ۳۳ ساله در روز ۳ نوامبر منتظر پرواز با هواپیمای تایگر‌ایر (Tigerair) به خانه خود در ملبورن بود که یکی از خدمه پرواز از شرکت هوایپمایی رقیب، جت‌استار، به سمت آنها رفت.

خانم نیتن آن لحظه را این گونه توصیف می‌کند که «روی پای دوست‌پسرش و رو به او نشسته» بود و با وی درباره «ناچیزی دنیای فانی» صحبت می‌کرد که یکی از کارمندان خانم مکالمه ایشان را قطع کرد.

آن خانم از قرار معلوم به خانم نیتن گفته است: «روی صندلی مجزایی بنشینید چرا که کودکان دارند شما را تماشا می‌کنند.»

خانم نیتن می‌گوید، چند دقیقه بعد آن خانم کارمند با رئیس تیم جت‌استار بازگشت که او هم به وی گفت که باید جابه‌جا شود: «شما با نشستن روی پای دوست‌پسرتان دارید به والدینی که اینجا هستند توهین می‌کنید.»

به گفته خانم نیتن، این کارمند به حرف‌های توهین‌آمیز خود و شرمنده کردن او به خاطر «هرزگی و بی‌بندوباری» ادامه داد، و افزود: «شک دارم شما با چنین لباسی بتوانید اصلا سوار هواپیمای ما شوید، ولی به هر صورت دیگر نمی‌توانید در این ترمینال منتظر بنشینید و باید جابه‌جا شوید.»

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© The Independent

بیشتر از جهان