عامل حمله استانبول یک زن سوری است

پ.ک.ک دست داشتن در این حمله را رد کرده است

پلیس ترکیه اعلام کرد که ۴۶ نفر مظنون به ارتباط با حمله در خیابان استقلال را دستگیر کرده است - پلیس استانبول 

مقامات ترکیه از دستگیری تعدادی از دست اندرکاران انفجاری که دیروز مرکز استانبول را تکان داد و شش کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت، از جمله کسانی که عامل آن توصیف شده بودند، خبر دادند.

روز دوشنبه، پلیس ترکیه اعلام کرد که ۴۶ نفر مظنون به ارتباط با حمله در خیابان استقلال را دستگیر کرده است.

در مورد عامل اصلی این حمله، پلیس گفت این یک زن جوان سوری به نام احلام البشیر بود که دیروز بمب را در خیابان استقلال در مرکز استانبول کار گذاشت.

پلیس افزود که بمب‌گذار در سوریه توسط حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آموزش دیده بود و به طور غیرقانونی از منطقه بین عفرین و ادلب وارد ترکیه شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ترکیه تأیید کرد که زن جوان دستگیر شده به دست داشتن در این عملیات اعتراف کرده است. پلیس افزود که احلام البشیر اعتراف کرد که به دستور حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) عمل کرده و دستوراتی در خصوص این حمله در کوبانی در شمال شرق سوریه دریافت کرده است.

در مقابل، پ ک ک امروز با انتشار بیانیه‌ای هرگونه ارتباط با این انفجار را رد کرد. این حزب در بیانیه‌ای گفت: «مردم ما به‌خوبی می‌دانند که ما با این حادثه ارتباطی نداریم و غیرنظامیان را مستقیماً هدف قرار نخواهیم داد و اقداماتی را که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، مورد قبول ما نیست.»

وزیر کشور ترکیه نیز گفت: «اگر عاملان حمله تروریستی امروز دوشنبه دستگیر نمی‌شدند، به یونان فرار می‌کردند.»

پ.ک.ک ده ها سال است که با آنکارا در جنگ بوده و در ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه همچنین درگیر نبرد با مبارزان کرد در شمال سوریه است.

بیشتر از جهان