ترامپ: سه‌شنبه هفته آینده خبر بزرگی برایتان دارم

انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خبر نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در جریان سخنرانی در اوهایو، جدی‌ترین نشانه مبنی بر نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را ارسال کرد.

او گفت که سه‌شنبه هفته آینده، ۱۵ نوامبر در اقامتگاه مارالاگو، در پالم بیچ فلوریدا خبر بزرگی را اعلام خواهد کرد. 

بسیاری بر این باورند که این خبر اعلام نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

باوجود اینکه برخی رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی‌هایی درباره اعلام نامزدی ترامپ پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر مطرح کرده بودند، به‌نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد به توصیه بسیاری از کارشناسان که اعلام نامزدی قبل از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای را تهدیدی برای حزب جمهوری‌خواه توصیف کرده بودند، عمل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در صورتی که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری دو سال دیگر پیروز شود، دومین رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود که پس از یک بار شکست در انتخابات، برنده می‌شود.

گرور کلیولند، نخستین رئیس‌جمهوری آمریکا بود که در دو دوره غیر متوالی در اواخر قرن نوزدهم ، رئیس‌جمهوری آمریکا شد.

اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا مرسوم نیست. تحلیلگران بر این گمانند که این اقدام  می‌تواند جایگاه حزبی که از آن اعلام نامزدی شده است را تضعیف کند.

با این حال دونالد ترامپ هم‌اکنون نیز پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است و حمایت او در پیشروی بسیاری دیگر از جمهوری‌‌خواهان نقش مهمی داشته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا هم در چند موضع‌گیری به احتمال حضور دوباره در رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرده است. اما هنوز به‌طور رسمی این خبر را اعلام نکرده است. هرچند که بخش قابل توجهی از هم‌حزبی‌های دمکراتش نمی‌خواهند او بار دیگر در انتخابات نامزد شود.

بایدن در اغلب سخنرانی‌های خود می‌کوشد به ترامپ حمله کند.

بیشتر از جهان