خیزش انقلابی دانشجویان؛ «قسم به خون آبان، ایستاده‌ایم تا پایان»

دانشگاه‌های آزاد مریوان، آزاد نیشابور، آزاد کرج، هنر و معماری پارس، صنعتی و هنر اصفهان روز پنجشنبه صحنه تجمع اعتراضی بود

دانشجویان چند دانشگاه ایران در روز پنجشنبه‌ ۱۲ آبان، با وجود تعطیلی اکثر دانشگاه‌ها، باز هم اعتراض‌هایی به راه انداختند. اکثر دانشگاه‌ها برای تجمع در روز شنبه فراخوان صادر کرده‌اند و تا ظهر پنجشنبه، دوازدهم آبان، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد مریوان، آزاد نیشابور، آزاد کرج، هنر و معماری پارس، صنعتی اصفهان و هنر اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه آزاد مریوان در اعتراض به سرکوب خشونت‌آمیز معترضان در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها، تجمع کردند و شعار «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با شعار «دانشجوها رو کشتید، به ما می‌گید ساکت شید» به نشانه اعتراض، در محوطه این دانشگاه جمع شدند.

دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان با ایجاد حلقه‌ای در محوطه این دانشگاه سرودهای انقلابی مانند «سرود زن» بر ضدحکومت جمهوری اسلامی را همخوانی کردند. این دانشجویان همچنین شعار «قسم به خون آبان، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه آزاد نیشابور با تجمع و همخوانی ترانه «برای» در دانشگاه اعتراض خود را اعلام کردند. دانشجویان در این دانشگاه، شعارهای «آزادی آزادی آزادی» و «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم» سر دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشگاه آزاد کرج در محوطه این دانشگاه با شعارهای «بسیجی، با خاک ایران دیگه، بای‌بای»، «امسال می‌ده کشته سپاه، مرگ بر کل نظام»، «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان همچنین در واکنش به کشتار و سرکوب معترضان شعار «توپ تانک مسلسل، دیگر اثر ندارد، به مادرم بگویید، دیگر دختر ندارد» سر دادند.

دانشجویان دانشگاه هنر و معماری پارس نیز با برگزاری تجمع اعتراضی در این دانشگاه با خیزش انقلابی مردم ایران همراهی کردند. دانشجویان این دانشگاه سرود «یار دبستانی من» و «وطن» را همخوانی کردند و شعار «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.

شوراهای صنفی دانشجویان خبر داد که نیروهای لباس‌شخص اتاق معین پیریان، دانشجوی بازداشتی ساکن خوابگاه قدس دانشگاه تهران، را تفتیش کرده‌اند. بر اساس این گزارش، تعدادی لباس‌شخصی ظهر ۱۱ آبان، با ورود به اتاق معین پیریان، دانشجوی بازداشتی در حادثه ۷ آبان دانشکده فنی دانشگاه تهران، اتاق او را زیرورو و وسایل شخصی و هارد و لپ‌تاپ او را ضبط کرده‌اند. در مراجعه دانشجویان به حراست خوابگاه، مسئول حراست ابتدا این مسئله را رد و در ادامه دانشجویان را تهدید کرد.