قهرمانی تلخ استقلال در سوپرجام

بازیکنان استقلال بعد از شکست نساجی و قهرمانی شادی نکردند

استقلال با برتری یک بر صفر مقابل نساجی قهرمان سوپرجام شد، ولی بازیکنان این تیم در واکنش به سرکوب عریان و خشن اعتراضات اخیر ایران روی سکوی قهرمانی شادی نکردند. کارگردان تلویزیونی ترجیح داد بلافاصله صحنه را قطع کند، با این حال حرکت اعتراضی تیم استقلال در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت. همچنین به نوشته یکی از کانال‌های تلگرامی هوادار استقلال، بازیکنان این تیم از اجرای مراسم نورافشانی جلوگیری کردند و هشدار داده‌اند که در این‌صورت روی سکو نمی‌روند.
استقلال، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در این بازی برتری محسوسی نسبت به رقیبش داشت، ولی چند فرصت خوب این تیم در نیمه اول با درخشش علیرضا حقیقی، دروازه‌بان نساجی به گل تبدیل نشد.

نساجی که فصل گذشته با شکست آلومینیوم اراک در فینال به قهرمانی جام حذفی رسید، امید داشت با دفاع فشرده و استفاده از اتفاقات بتواند استقلال را شکست بدهد، ولی دروازه این تیم سرانجام در شروع نیمه دوم باز شد. در دقیقه ۵۲ ارسلان مطهری موفق شد کرنر مهدی مهدی‌پور را با ضربه سر وارد دروازه نساجی کند. این بار اما از شادی مشهور مهاجم استقلال خبری نبود و سایر بازیکنان هم شادی نکردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


استقلال در ادامه بازی فرصت داشت به گل‌های بعدی هم برسد، ولی حقیقی دو ضربه خوب محمد محبی را مهار کرد. دغدغه استقلال این بود که هرکدام از بازیکنان یا مربیانش در این بازی کارت قرمز بگیرند، شهرآورد هفته دوازدهم را از دست می‌دهند، ولی هیچکس از این تیم اخراج نشد و آنها بعد از جام جهانی بدون محروم مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد.
سیاوش یزدانی، مدافع استقلال این را یک «قهرمانی تلخ» نامید و گفت: «به مردم کشورم تسلیت می‌گویم. این قهرمانی در روزهای تلخی رقم خورد. این قهرمانی را به زنان ایران و خانواده‌هایی که عزیزان‌شان را از دست داده‌اند، تقدیم می‌کنم.»
این اولین قهرمانی تاریخ باشگاه استقلال در سوپرجام است و این تنها جامی بود که در فهرست افتخارات این تیم وجود نداشت. این اولین قهرمانی سا پینتو با استقلال است که در شروع فصل وعده داد بود برای این تیم چهار جام می‌گیرد.
مربی پرتغالی درباره محرومیت اخیرش و این قهرمانی گفت: «چند ماه سخت را داشتیم و خیلی سختی کشیدیم. جریمه من واقعا عادلانه نبود. این قهرمانی نتیجه جنگ و کار کردن ما بود. از وقتی به استقلال آمدم، خواستم جام‌ها را ببرم. این اولش است و امیدوارم که بیشتر ببریم.»
او درباره قهرمانی استقلال همزمان با اعتراضات سراسری گفت: «من یک خارجی در کشور شما هستم. بخش کوچکی از این برد را به تمام مردم ایران که در مشکلات هستند تقدیم می‌کنم.»

بیشتر از فوتبال