سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری ابوظبی و واشنگتن در انرژی‌های پاک

ساخت راکتورهای کوچک پیشرفته، کربن‌زدایی از صنایع و مدیریت کارآمد گازهای کربن و متان، از اهداف اصلی این طرح سرمایه‌گذاری است

صفحه‌های خورشیدی در «غرفه پایداری» نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی - Karim SAHIB / AFP

امارات متحده عربی و آمریکا یک قرار سرمایه‌گذاری مشترک به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار برای توسعه انرژی‌ها پاک و هم‌ساز با محیط‌زیست‌ امضا کردند. در چارچوب این طرح سرمایه‌گذاری مشترک، تا سال ۲۰۳۵ قرار است ۱۰۰گیگاوات انرژی پاک تولید شود.

خبرگزاری دولتی امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اول نوامبر، ۱۰ آبان‌ماه، در گزارشی به‌نقل از آموس هوچستاین، فرستاده ویژه ایالات متحده در امور انرژی نوشت: این سرمایه‌‌گذاری مشترک، در مقایسی بزرگ، با هدف توسعه فناوری‌های نوین انرژی پاک در ایالات متحده آمریکا و سراسر جهان انجام می‌شود و هدفش تقویت و تشویق «اقتصادهای نوظهور» است.

خبرگزاری رویترز نیز روز سه‌شنبه در گزارشی به‌نقل از بیانیه مشترک مقام‌های اماراتی و آمریکایی نوشت این سرمایه‌گذاری مشترک، با اتکا به منابع مالی خصوصی و دولتی و برای پشتیبانی از «نوآوری در انرژی پاک» صورت می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گزارش رویترز، ساخت راکتورهای کوچک پیشرفته، کارآمدی مدیریت گازهای کربن و متان و کربن‌زدایی از صنایع، از جمله اهدافی است که در چهارچوب پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری آمریکا و امارات متحده عربی در بخش محیط‌زیست و انرژی‌های پاک تعریف شده است.

بر اساس این طرح، امارات متحده عربی و آمریکا، به‌طور مشترک کمک‌های فنی، مدیریت پروژه و تامین مالی پروژه‌های مرتبط با انرژی پاک و پایدار را در کشورهای مختلف جهان فراهم می‌کنند.

به‌گفته سلطان الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و فرستاده ویژه دولت امارات متحده عربی برای تغییرات آب‌و‌هوایی، تامین انرژی پاکی که مقرون‌به‌صرفه باشد لازمه رشد اقتصادی پایدار و فراگیر است.

بخش دیگری از این سرمایه‌‌گذاری مشترک، به تشویق طرح‌های مرتبط با استخراج و معادن سبز و نیز تقویت مسئولیت‌پذیری محیط‌زیستی شرکت‌ها و نهادهای است که در زنجیره‌های تامین مواد و کالاها مشارکت دارند.

بیشتر از اقتصاد