ادعای روزنامه ایران: ‌تا امروز هیچ معترضی کشته نشده است؛ هرانا: قتل ۲۲۴ شهروند

حکومت جمهوری اسلامی ایران هنوز آمار دقیقی از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری مردم ارائه نکرده است

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه، ۹ آبان (۳۱ اکتبر)، از کشته شدن ۳۵ تن از نیروهای امنیتی در اعتراضات ۴۵ روز اخیر مردم ایران خبر داد.

این روزنامه همچنین مدعی شد که در مقابل، «نه با کشته، بلکه با کشته‌سازی‌ها روبه‌رو بودیم». روزنامه ارگان دولت جمهوری اسلامی ایران در حالی مدعی است که نیروهای امنیتی هیچ شهروند معترضی را نکشته‌اند، که به گزارش خبرگزاری هرانا، وابسته به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای سرکوبگر تاکنون دست‌کم ۲۲۴ شهروند، از جمله ۲۹ کودک را در ایران به قتل رسانده‌اند.

ویدیوهایی که شهروند-خبرنگاران از خیزش اعتراضی مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، گویای تیراندازی گسترده نیروهای سرکوبگر به مردم معترض، از جمله دانشجویان، است.

روزنامه ایران در حالی تلاش دارد که معترضان به نظام جمهوری اسلامی ایران را «خشونتگرا» معرفی کند که در تمامی ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، معترضان هیچ سلاحی در اختیار ندارند و تنها برای اعتراضات مسالمت‌آمیز به خیابان آمده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خشونت‌های نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی ایران تنها به مردم معترض در خیابان یا دانشجویان دانشگاه‌ها محدود نبوده است و این نیروها با مداخله در مدارس، به سرکوب دانش‌آموزان نیز اقدام کرده‌اند.

حکومت جمهوری اسلامی ایران هنوز آمار دقیقی از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری مردم ارائه نکرده است، اما بر اساس آخرین گزارش هرانا، تاکنون نزدیک به شش هزار نفر در سراسر ایران دستگیر شده‌اند و تنها هویت ۶۷۲ نفر از آن‌ها تاکنون مشخص شده است.

از روز شنبه، ۷ آبان (۲۹ اکتبر)، و در پی سخنان تهدیدآمیز حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، که خواستار پایان یافتن اعتراضات شده بود، سرکوب معترضان، به‌ویژه دانشجویان، شدت گرفته است، اما دانشجویان همچنان در ده‌ها دانشگاه اعتراضات را ادامه ‌داده‌اند.

نظام جمهوری اسلامی ایران همچنین در اقدامی برای منکوب کردن معترضان، کیفر‌خواست «قریب به هزار» معترض بازداشت‌شده را با اتهاماتی مانند «افساد فی‌ الارض»، «محاربه»، و «مقابله با حکومت اسلامی» منتشر‌کرده است. با این حال، هیچ یک از این اقدامات تاکنون نتوانسته است مردم معترض را به خانه بازگرداند.