رئیس پدافند غیرعامل: اینستاگرام و واتس‌اپ باعث اخلال در امنیت مردم می‌شوند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی در توضیح فیلتر شدن این دو اپلیکیشن ادعاهایی غریب مطرح کرد

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در جمهوری اسلامی، مدعی شد که مردم ایران به صورت ارادی از استفاده از واتس‌اپ و اینستاگرام دست می‌کشند. او این دو اپلیکیشن را به اخلال در امنیت ایران متهم کرد.

هر دو این اپلیکیشن‌ها متعلق به شرکت «متا» به ریاست مارک زاکربرگ‌اند و هم‌خانواده فیس‌بوک محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ جلالی روز شنبه در حاشیه پنجمین همایش ملی پدافند شهری، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد فیلتر شدن واتس‌اپ و اینستاگرام توضیح داد. او گفت: «این دو پلتفرم در گذشته هم نشان داده‌اند که تابع قوانین جمهوری اسلامی نیستند و حاضر نشدند شرایطی را که وزارت ارتباطات برای آن‌ها تعریف کرد، بپذیرند. در حوادثی اخیر هم نقش فعال آن‌ها دیده شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان پدافند غیرعامل در جمهوری اسلامی ایران تشکیلاتی دولتی و زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح است.

این چهره سپاهی گفت واتس‌اپ و اینستاگرام در جریان رویدادهای اخیر «با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی نوعی هماهنگی داشتند و این اثبات شده است؛ بنابراین شورای امنیت تصمیم گرفت تا زمانی که امنیت ایران احساس کند که تضمینی ندارد، این پلتفرم‌ها را متوقف کند.» جلالی افزود که شورای عالی فضای مجازی در حال «توسعه و تقویت زیرساخت‌های داخلی» است.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر «اینترنت ملی» خود را که به اینترنت جهانی وصل نیست، به راه انداخت که با اعتراض گسترده کنشگران عرصه فناوری مواجه شد.

جلالی خاطرنشان کرد شورای امنیت ایران تنها زمانی به رفع فیلتر رای می‌دهد که واتس‌اپ و اینستاگرام در داخل ایران نماینده داشته باشند و طبق قوانین کشور عمل کنند.