پزشک زن سعودی با شنا از دریای سرخ گذشت

مریم بن‌لادن با وجود کوسه‌های دریای سرخ، در عرض چهار ساعت، ۹ کیلومتر در دریا شنا کرد

دکتر مریم صالح بن‌لادن، دندانپزشک و شناگر استقامتی اهل عربستان سعودی، این هفته تاریخ‌ساز شد. او اولین زن عربی است که عرض دریای سرخ بین عربستان سعودی و مصر را شنا کرد.

این شناگر سعودی با وجود کوسه‌های دریای سرخ، در عرض چهار ساعت، ۹ کیلومتر در دریای آزاد شنا کرد و سفر خود را به پایان رساند.

لوییس پیو، شناگر استقامتی بریتانیایی-آفریقای جنوبی و حامی اقیانوس‌های سازمان ملل متحد، که درباره آسیب‌پذیری صخره‌های مرجانی اطلاع‌رسانی می‌کند، بن‌لادن را همراهی می‌کرد. این دو موفق شدند با غلبه بر چالش‌هایی چون دمای گرم آب دریا، آب بسیار شور و ساعات طولانی قرار گرفتن در معرض آفتاب، این مسیر را تا پایان شنا کنند.

پیو در ویدیویی که در حساب توییتر خود منتشر کرد، گفت: «من می‌خواستم شنای مرجانی شامل شناگرانی از سراسر منطقه شود. از مریم دعوت کردم تا در بخش اول به من بپیوندد؛ زیرا او فردی انسان‌دوست و پرشور است و در شنای استقامتی در عربستان سعودی پیشگام بوده است.»

پیو هفته گذشته پس از پایان سفرش گفت که مریم اولین زن، اولین عرب و اولین سعودی بود که از عربستان سعودی تا مصر شنا کرد.

مریم هم در اینستاگرام نوشت: «بسیار خوشحالم که اولین سعودی، اولین عرب و اولین زنی‌ام که از عربستان سعودی به مصر شنا کردم. هرگز فکر نمی‌کردم بدون قفس کوسه این شنا را انجام دهم. اما قرار دادن خود در خارج از محدوده امن و راحت، ما را قدرتمندتر می‌کند. این همیشه رویای من بود که از عربستان سعودی تا مصر شنا کنم. امروز بالاخره این کار را انجام دادم. بسیار سپاسگزارم که به لوییس پیو معرفی شدم. وقتی در مورد برنامه او برای شنا در دریای سرخ شنیدم، باید از این فرصت استفاده می‌کردم و به او می‌پیوستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مریم در سال ۲۰۱۶،  اولین زن سعودی بود که کانال مانش را با شنا طی کرد؛ سفری ۳۴ کیلومتری که در ۱۱ ساعت و ۴۱ دقیقه انجام شد. او این چالش را به عنوان بخشی از مجموعه چالش‌های استقامتی برای افزایش آگاهی در مورد وضعیت اسفناک کودکان یتیم سوریه پذیرفت. اوایل همان سال، او اولین زنی بود که ۱۶۲.۵ کیلومتر طول رودخانه تیمز را به طور رسمی شنا کرد؛ سفری که ۱۰ روز طول کشید و رکورد جهانی جدیدی را به نام او ثبت کرد.

مریم صالح بن‌لادن فعالیت‌های بشردوستانه خود را با سرگرمی موردعلاقه‌اش، شنا، ترکیب کرده و یکی از برجسته‌ترین مدافعان حقوق کودکان پناهنده سوری است.

او در سال ۲۰۱۶ اولین مرکز پزشکی رایگان در نوع خود را برای درمان دندانپزشکی در اردوگاه پناهندگان سوری در منطقه ازرق در اردن افتتاح کرد.

بیشتر از جهان