شروع اعتراض‌های دانشجویان در حمایت از زندانیان اوین

دانشجویان دست‌کم ۹ دانشگاه ایران در حمایت از خیزش سراسری و زندانیان اوین تجمع اعتراضی برگزار کردند

دانشجویان دانشگاه نبی اکرم تبریز در راهروهای این دانشگاه تجمع کردند و روی زمین نشستند و از حضور در کلاس‌های درس سر باز  زدند-هرانا 

 

وقایع شنبه شب در زندان اوین سی‌امین روز از خیزش سراسری مردم ایران را تحت‌الشعاع قرار داد و دانشجویان دانشگاه‌هایی از سراسر ایران از صبح یکشنبه، اعتراض‌های خود را آغاز کردند و با شعارهایشان، از زندانیان محبوس در اوین حمایت کردند. تا ظهر یکشنبه، خبرهایی از تجمع در ۹ دانشگاه ایران به رسانه‌‎ها و فضای مجازی مخابره شد.

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در منطقه امیرآباد با برگزاری تجمع اعتراضی در این دانشکده، کلاس‌های درس را تحریم کردند. دانشجویان این دانشکده با حمایت از زندانیان اوین، شعارهای «تهران شده بازداشتگاه، اوین شده کشتارگاه» و «باز سینما رکسی دیگه، مردم پاشین بسه دیگه» سر دادند.

دانشجویان همچنین با تجمع مقابل غرفه بسیج این دانشکده در محوطه دانشگاه خطاب به اعضای این نهاد شبه‌نظامی، شعار «بسیجی ساندیس‌خور، آخرشه خوب بخور» را تکرار کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت نیز در محوطه این دانشگاه تجمع کردند و ضمن تحریم کلاس‌های درس، در واکنش به وقایع زندان اوین، شعار «هی کشتن و تیر زدن، اوین رو آتیش زدن» سر دادند.

بر اساس خبرهای منتشر‌شده در رسانه‌های اجتماعی، دانشجویان پردیس فنی مهندسی عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی هم در حمایت از خیزش سراسری مردم ایران کلاس‌های درس را تحریم کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز بار دیگر با تحریم کلاس‌هایشان، در محوطه این دانشگاه جمع شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان با تجمع در محوطه این دانشگاه از خیزش سراسری مردم ایران حمایت کردند و دختران دانشجو مقنعه‌های خود را درآوردند.

دانشجویان دانشگاه نبی اکرم تبریز نیز در راهروهای این دانشگاه تجمع کردند و روی زمین نشستند و از حضور در کلاس‌های درس سر باز زدند. شورای صنفی دانشجویان کشور با انتشار این تصاویر نوشت: «تحصن دانشجویان در اعتراض به بازداشت عرفان زردهی، یکی از دانشجویان این دانشگاه، صورت گرفت.»

دانشجویان دانشگاه خوارزمی کرج نیز در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. دانشجویان دختر در این دانشگاه حجاب‌ از سر برداشتند و شعار «زن زندگی آزادی» سر دادند. دانشجویان در این دانشگاه همچنین با شعار «دانشجوی باغیرت، حمایت، حمایت» از دیگر دانشجویان دعوت کردند به آنان بپیوندند. در پی تجمع دانشجویان این دانشگاه، حراست دانشگاه خوارزمی کرج، بسیج و لباس‌شخصی‌ها به دانشجویان حمله کردند و آن‌ها کتک زدند. نیروهای حراست دانشجویان را تهدید کردند که در صورت ادامه شعار دادن، آن‌ها را ضرب‌وشتم خواهند کرد.

کانال تلگرامی شورای صنفی دانشجویان کشور و دیگر کانال‌های فعال در زمینه انعکاس اخبار اعتراض‌ها در ایران، روز یکشنبه ۲۴ مهرماه، تصاویر و ویدیوهایی از اعتصاب و تجمع دانشجویان دانشگاه‌ علوم پزشکی اردبیل (در بیمارستان خمینی این شهر) منتشر کردند. بر این اساس، گروهی از دانشجویان دانشگاه سراسری علم و فناوری مازندران نیز در محوطه این دانشگاه تحصن کرده‌اند.