شهر درسدن برای مقابله با افراط‌گرایی وضعیت «اضطراری نازی‌ها» اعلام کرد

عضو شورای این شهردر آلمان می‌گوید: معضل نازی‌ها را داریم و باید کاری بکنیم

AFP-
PEGIDA

در شهر درسدن آلمان برای مقابله با رشد افراط‌گرایی راست افراطی وضعیت «اضطراری نازی‌ها» اعلام کرده‌اند. اعضای شورای شهر درسدن با تصویب قطعنامه‌ای خواهان تقویت مردم‌سالاری و حفاظت از اقلیت‌ها شدند.

آن‌ها هشدار دادند« نگرش‌ها و کنش‌های ضدمردم‌سالاری، ضدکثرت‌گرایی، مردم‌گریز و افراط‌گرایی راست که با خشونت همراه است با بسامد فزاینده‌ای در حال بروز است».

در این قطعنامه به بمب‌گذاری مسجدی توسط افراطی‌های راست‌گرا در سال ۲۰۱۶ و قتل والتر لوبکه سیاست‌مدار آلمانی اشاره شده است. مردی که در خبرها آمده بود با محافل افراطی راست‌گرا پیوندهایی دارد در ماه ژوئن از فاصله نزدیک گلوله‌ای به سر لوبکه شلیک کرده بود. در این قطعنامه به حمله اخیر به کنیسه‌ای در شهر هاله نیز اشاره شده است.

درسدن مرکز ایالت ساکسونی و زادگاه جنبش ملی‌گرا، ضد اسلام و ضد مهاجر پگیدا است که هر هفته در این شهر راه‌پیمایی برگزار می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اين در حالي است كه حزب سياسي راست افراطي آلترناتيو براي آلمان (اي‌اف‌دي) نيز در انتخابات شوراي امسال بيش از ۱۷ درصد آرا را به دست آورد و در انتخابات ايالتي ماه سپتامبر نيز در جايگاه دوم قرار گرفت.

ماكس آشنباخ عضو شوراي شهر و طراح اين قطعنامه مي‌گويد: «در درسدن معضل نازی‌ها را داریم و باید کاری بکنیم».

آشنباخ به تلويزيون محلي ام‌.دي‌.آر گفت: «بالاخره بايد به لحاظ سياسي شروع به طرد كردن آن‌ها كنيم و بگوييم: نه خير چنين چيزي قابل قبول نيست».

اين قطعنامه تحت عنوان « تحمل نازي‌ها را نداريم» با حمايت اعضاي حزب دي‌لينكه(چپ‌گرا)، حزب سبز، حزب چپ ميانه سوسيال دمكرات، حزب دمكرات‌هاي آزاد و يك حزب شوخي‌پرداز با نام خشك‌وخالي حزب و كسب ۳۹ راي در برابر ۲۹ راي به تصويب رسيد.

حزب راست ميانه اتحاديه دمكرات مسيحي(سي‌دي‌يو) آنگلا مركل صدراعظم آلمان و حزب اي‌اف‌دي با اين قطعنامه مخالفت كردند.

توسعه دادن آموزش سياسي و فرهنگي و افزايش پشتيباني از خانواده‌هاي فقير و قربانيان خشونت راست‌گرايان از جمله پيشنهادهاي ارائه شده در اين قطعنامه است.

 «حفاظت از اقليت‌ها و حقوق بشر» و مقابله با« علل و پيامدهاي يهودي‌ ستيزي، ن‍ژادپرستي و افراط‌گرايي» نيز از خواست‌هاي مطرح شده در اين قطعنامه است.

© The Independent