ترامپ معتقد است در انتخابات حتی جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن را هم شکست می‌داد

ترامپ گفت این موضوع را جان مک لافلین، کارشناس نظرسنجی، درست قبل از همه‌گیری کرونا به او گفته بود

ترامپ اخیرا علیه سی‌ان‌ان شکایتی به اتهام افترا تنظیم کرد و خواستار غرامت ۴۷۵ میلیون دلاری شد‌ـ Ed JONES / AFP

دونالد ترامپ با استناد به [حرف] یک کارشناس نظرسنجی ادعا کرد که اگر جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن در قالب رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری متحد می‌شدند، او آن‌ها را با اختلاف «۴۰ درصد» شکست می‌داد.  

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا این سخنان را روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در نشست رهبری اسپانیایی‌‌زبان‌ها در میامی، فلوریدا، بیان کرد.

ترامپ گفت «جان مک لافلین، کارشناس نظرسنجی معروف» درست قبل از همه‌گیری کرونا به او گفته بود «اگر جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن زنده می‌شدند و ائتلاف رئیس‌جمهوری و معاون تشکیل می‌دادند، تو با اختلاف ۴۰ درصد آن‌ها را شکست می‌دادی.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ که فقط یک دوره مقامش را حفظ کرد، گفت: «این‌ها اعدادی بودند که هیچ‌کس باورش نمی‌شد.»

«اعداد ما این‌قدر خوب بودند. هیچ‌وقت این را فراموش نمی‌کنم چون گروه دونفره سختی‌ بود، جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن... خانم‌ها و آقایان، جورج واشنگتن و آبراهام لینکلن اعلام کرده‌اند که نامزد ریاست‌جمهوری و معاون ریاست‌جمهوری خواهند شد. می‌گفتم اوه مرد، سخت است، این کار سختی است.»

او در همان رویداد، باراک اوباما، سلف خود، را متهم کرد که بعد از ترک کاخ سفید، «۳۳ میلیون صفحه» اسناد رسمی را به «جایی که سابق بر این مبل‌فروشی و بسیار ناامن» بود، منتقل کرد.

ر‌ئیس‌جمهوری سابق آمریکا از سازمان‌های فدرال ایالات متحده آمریکا نیز به‌دلیل تفحص در مورد جابه‌جایی اسناد دولتی حساس انتقاد کرد.

ترامپ مدعی شد که بازرسی اف‌بی‌آی در املاک مارالاگو او را «به‌ناحق، به شکلی غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی» هدف قرار داد و بازرسی فدرال را «فریب» نامید.

ترامپ در این نشست گفت: «جعل سند عین همین است. این فریب و نیرنگ است و من به‌ناحق، به شکلی غیرقانونی و خلاف قانون اساسی هدف قرار گرفته‌ام. همان‌طور که می‌دانید، این نقض اصلاحیه چهارم است.»

ترامپ اخیرا علیه سی‌ان‌ان شکایتی به اتهام افترا تنظیم کرد و خواستار غرامت ۴۷۵ میلیون دلاری شد.

© The Independent

بیشتر از جهان