بریتانیایی‌ها برای مقابله با افزایش قیمت انرژی در حال خریدن لباس زیر حرارتی‌اند

به دلیل هزینه بالای زندگی، معقول به نظر می‌رسد که خانواده‌ها بخواهند با خرید لباس‌های گرم‌تر، پول بیشتری پس‌انداز کنند

فروش پتو، لباس‌های حرارتی و دمپایی گرم در هفته‌های اخیر افزایش یافته است. _Pexels/ Arina Krasnikova

خریداران بریتانیایی برای مبارزه با سرما در زمستان امسال، در حال خرید و ذخیره کردن لباس زیر حرارتی، دستکش و لباس گرم‌اند. جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها بین روسیه و اروپا بر سر نفت و گاز، باعث پیدایش بحران انرژی و بالا رفتن قیمت انرژی برای مصرف‌کنندگان شده است. به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی ازجمله بریتانیایی‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کم کردن صورتحساب‌ها و قبض‌های انرژی خود تلاش می‌کنند.

به گفته جان لوئیس، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای بریتانیا، فروش پتو، لباس‌های حرارتی و دمپایی گرم در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.  

ارقام پرداختی شهروندان در قبوض انرژی در سال جاری به‌شدت افزایش یافته است. این باعث شده است که مصرف‌کنندگان با تورم بالا روی تمام کالاها دست‌وپنجه نرم کنند. افزایش قیمت‌ها از مواد غذایی تا نرخ بهره وام مسکن را در‌ بر گرفته و به فشار شدید بر هزینه زندگی در بریتانیا منجر شده است.

در چنین شرایطی به دلیل هزینه بالای زندگی، معقول به نظر می‌رسد که خانواده‌ها بخواهند با خرید لباس‌های گرم‌تر، پول بیشتری پس‌انداز کنند.

فروشگاه جان لوئیس گزارش داده که فروش لباس‌های زیر حرارتی زنان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن، بیش از دو برابر شده است.

یک نوع پتو پوشیدنی کلاه‌دار در حال حاضر پرفروش‌ترین کالا است.

فروش لباس خواب گرم‌تر تا ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلر مایلز، رئیس مد جان لوئیس، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با وجود چنین هزینه‌های انرژی نگران‌کننده‌ای، شاهد مشتریانی هستیم که با هدف گرم ماندن خرج می‌کنند.»

لباس خواب‌های گرم‌تر بسیار زودتر از انتظار به فروش رسیده است. کلر مایلز به تفاوت امسال با سال‌های اخیر اشاره می‌کند و تصریح می‌کند که این کالایی است که کاملا در طول کریسمس فروخته می‌شد. این نشانه این است که مردم به‌جای هدیه کریسمس برای گرما خرید می‌کنند. تسکو، بزرگترین سوپرمارکت بریتانیا روز چهارشنبه گفت مشتریان به تغییر رفتار خرید خود برای پس‌انداز کردن پول بیشتر ادامه می‌دهند.

به گزارش رویترز، ارزش پوند استرلینگ در برابر دلار سقوط کرده است. افزایش هزینه‌های انرژی و تابستان پر از اعتصاب، هزینه زندگی در بریتانیا را افزایش داده است.  این نگرانی وجود دارد که کاهش سرعت اقتصادی این بحران را تشدید کند.

بیشتر از اقتصاد