تیراندازی در تایلند؛ ۲۲ کودک خردسال کشته شدند

تعدادی از مجروحان این حادثه نیز در بیمارستان بستری‌ شده‌اند

عامل این جنایت یک افسر پلیس بود که به‌تازگی از محل کار خود اخراج شده بود و به مواد مخدر اعتیاد داشت‌ـ AFP

در پی تیراندازی یک مردم مسلح در یک مرکز پیش‌دبستانی در یکی از استان‌های شمال شرقی تایلند، ۳۴ نفر از جمله ۲۲ کودک کشته شدند. پلیس می‌گوید مردم مسلح پس از تیرباران حاضران، همسر و دخترش را با شلیک اسلحه کشت و سپس خودکشی کرد.

به گزارش گاردین، تیراندازی در منطقه «ناکلانگ» در استان «نونگ بوا لامفو»، هنگام عصر و در ساعتی که کودکان در این مرکز پیش‌دبستانی خواب بودند، رخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس اعلام پلیس، عامل این جنایت یک افسر پلیس بود که به تازگی از محل کار خود اخراج شده بود و به مواد مخدر اعتیاد داشت. با این حال هنوز انگیزه او از این تیراندازی مشخص نیست.

به گفته منابع خبری تایلند این مرد به محض پیاده شدن از خودروی خود با سلاح گرم و چاقو به مربیان و کودکان مهد‌کودک حمله کرد.

این گزارش می‌افزاید که تعدادی از مجروحان این حادثه در بیمارستان بستری‌ شده‌اند و بیمارستان محلی نزدیک به محل حادثه نیز به اهدای خون نیاز مبرم دارد.

میزان مالکیت اسلحه در تایلند در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای همسایه بیشتر است با این حال طبق آمار رسمی، تعداد سلاح‌های غیرقانونی در این کشور زیاد نیست. اغلب این سلاح‌ها در طول سال‌های گذشته از مرزهای کشورهای همسایه و به شکل غیرقانونی به تایلند وارد شده‌اند.

تیراندازی جمعی در تایلند نادر است و به ندرت اتفاق می‌افتد اما سال ۲۰۲۰ میلادی هم یک سرباز که از معامله‌ای ملکی عصبانی شده بود در حمله‌ای ۲۹ نفر را کشت و ۵۷ نفر را زخمی کرد.

بیشتر از جهان